niedziela, 12 października 2014

Naleśniki tiramisu


Naleśniki tiramisu z domowym Hershey's Syrupem i bitą śmietaną



Fajnie jest czasem zjeść deser na obiad, nie uważacie? Gdy najdzie mnie taka ochota, sprawdzonym sposobem są naleśniki - mają mnóstwo wariantów, dowolność dodatków i, oczywiście, niezastąpiony smak!

Deser tiramisu uwielbiam, bo jest w nim wszystko, co kocham - kawa, słodycz, likier... Dlatego naleśniki o tej nazwie tak mi przypadły do gustu :) Samo ciasto jest świetne, delikatnie kakaowe, z Nutellą i nutą alkoholu, a z dodatkiem kremu z mascarpone, kawy i likieru desero - obiad staje się poezją na talerzu. Wszystko podałam z własnoręcznie ubitą śmietaną oraz domowym Hershey's Syrupem, na który przepis podam w następnym poście ;3

Powiedzcie mi, czy nie brzmi to wspaniale? A chcecie może sprawdzić, czy równie wspaniale smakuje? Jeśli tak, zapraszam po przepis ;D

Naleśniki tiramisu
Składniki na 9 naleśników:
Naleśniki:
- 2 szklanki mąki
- 2 szklanki mleka
- 2 łyżki Nutelli
- 1 łyżka amaretto (u mnie, z braku laku, 0,5 łyżki cukru migdałowego + 0,5 łyżki brandy)
- 1 łyżka cukru - pudru
- 1 łyżka kakao
- 2 jajka
- 1 łyżka rozpuszczonego masła
Krem:
- 250 g mascarpone
- 0,5 szklanki śmietany 30/36%
- 1 łyżeczka kawy rozpuszczalnej
- 2 łyżki amaretto (u mnie z braku 1 łyżka cukru migdałowego + 1 łyżka brandy)
- 2 łyżki cukru - pudru

Przygotować krem: kawę rozpuścić w łyżce gorącej wody, wystudzić. Wszystkie składniki zmiksować do uzyskania gęstego kremu, wstawić do lodówki. Składniki na ciasto zmiksować, smażyć na rozgrzanej patelni bez tłuszczu. Smarować naleśniki kremem, zawijać i podawać z bitą śmietaną oraz dowlnym sosem - polecam domowy Hershey's, pasuje idealnie! Smacznego!

FragOla <3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz