sobota, 25 października 2014

Dynia + czekolada = świetna brygada


Grzanki z purè z dyni i czekoladą, Chai Latte z kawą




Od początku października przymierzałam się do zakupu dyni. Stworzyłam nawet oddzielny folder w telefonie z pomysłami na jej wykorzystanie :D Dzisiaj nareszcie się udało i pierwsze, co postanowiłam zrobić, to grzanki z dynią i czekoladą.

O samej dyni mogę powiedzieć tylko, że nie zachwyciła mnie jakoś szczególnie smakiem. Po upieczeniu i zblendowaniu na purè nie jest ani słodka, ani słona czy pikantna - po prostu mało wyrazista. Jednak w połączeniu z czekoladą się broni, trzeba tylko pamiętać o dużej ilości tego kakaowego afrodyzjaku, bo inaczej grzanka wyjdzie po prostu mało słodka.

Jeśli macie gdzieś w szafce purè z dyni do wykorzystania, takie grzanki mogą być niebanalnym, ciekawym pomysłem ;)
Polecam, zwłaszcza fanom tego jesiennego warzywa (lub owocu, nie mam pojęcia)

Ach, chciałam też poinformować, że Foodfiction nie będzie się pojawiać zawsze co tydzień. Po pierwsze - nie w każdą sobotę mam czas, po drugie - zbyt szybko skończyłyby mi się pomysły ;) 

Grzanki z purè z dyni i czekoladą
Składniki:
- 2 połówki bułki/kromki chleba
- 2 łyżki purè z dyni
- 3 kostki mlecznej czekolady

Pieczywo posmarować purè z dyni, zetrzeć na nie czekoladę. Piec ok. 13 min. w temp. 180 stopni. Smacznego!

PS: Dla nieobeznanych z dynią, na purè: Dynię pokroić na kilka części, piec ok. 40 min. w 200 stopniach. Wydrążyć, pozostawiając tylko skórkę, otrzymany miąższ zblendować na krem. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz