wtorek, 14 października 2014

Domowa granola i kawa po irlandzku, czyli jak dobrze zacząć dzień


Granola orzechowa





Granola orzechowa z mlekiem, kawa po iralndzku - śniadanie idealne :)

Kocham dni wolne - można wtedy leżeć w łóżku do południa, czytać i grać cały dzień w The Sims 4... A także, oczywiście, zjeść pyszne, leniwe śniadanie!

Dam da ra dam, oto przed wami moja własna, domowa granola orzechowa! Uwielbiam muesli, zawsze kupuję na raz pięć paczek i później miesiąc muszę czekać, by wszystkie się skończyły ;) Zachęcana przez entuzjastyczne komentarze pod przepisami na płatki śniadaniowe własnej roboty, postanowiłam również spróbować swoich sił...

 Muszę przyznać, że granola wyszła świetna, mocno miodowa, lekko orzechowa, zdecydowanie mniej słodka niż kupna wersja. Na początku trochę się krzywiłam, bo jednak jestem przyzwyczajona do sklepowych ulepków, ale po trzeciej czy czwartej łyżce zaczęłam ją doceniać i skończyłam miseczkę z błogim uśmiechem na twarzy :3 A ponieważ mogłabym jeść muesli z jogurtem codziennie rano i wieczorem, jestem pewna, że pojemnik z granolą niedługo będzie pusty :)

To była jednak ta szybka część śniadania. Musiałam przecież wykorzystać to, że nie muszę się spieszyć, prawda? Wyszperałam w jakiejś gazecie przepis na kawę po irlandzku - tak dla odmiany, bo zwykłą kawę piję ostatnio ciągle - i okazała się ona strzałem w dziesiątkę :) Trochę z nią było roboty, zwłaszcza że powiedziałam 'nie' kawie rozpuszczalnej i wyciągnęłam z szafki kawiarkę, ale w końcu, po przejrzeniu kilku poradników używania tego urządzenia i męczącym oczekiwaniu, mój napój był gotowy :) Słodki, cudownie rozgrzewający, z mocną nutą alkoholu, idealny na przyjemne poranki... Polecam gorąco i, mimo świetnego smaku, radzę nie przesadzać z ilością, bo może wam się zakręcić w głowie :3

Granola orzechowa
Składniki:
- 2 szklanki płatków owsianych
- 1 szklanka orzechów włoskich (można dodać trochę laskowych/migdałów/nerkowców)
- 2 łyżki masła orzechowego
- 1 łyżka oleju
- 1 łyżka cukru trzcinowego
- 4 łyżki miodu
- szczypta soli

Orzechy posiekać, wymieszać z płatkami. 
Na patelni rozpuścić masło, dodać resztę składników i zagotować. Wsypać płatki, dokładnie wymieszać. Przerzucić je na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, wstawić na 25 min. do piekarnika nagrzanego do 175 stopni. Mieszać co pięć minut, wyjąć, przestudzić. Najlepiej smakują oczywiście z mlekiem ;3 Smacznego!

Kawa po irlandzku
Składniki na 1 wysoką szklankę:
- 3/4 kubka waszej ulubionej kawy (polecam espresso z mlekiem, jak u mnie)
- 2 łyżeczki cukru
- 3 łyżki whiskey
- 4 - 5 łyżeczek śmietanki do kawy

Przygotować kawę, szklankę ogrzać w ciepłej wodzie. Wlać do niej whiskey, dolać kawę i posłodzić. Dokładnie wymieszać i ostrożnie przelać śmietankę, tworząc wartwę na powierzchni kawy. Smacznego!

FragOla <3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz