piątek, 19 grudnia 2014

Ciasteczka z masłem orzechowym i czekoladowymi drobinkami

Ciasteczka z masłem orzechowym i drobinkami czekolady

Oto kolejny wypiek na klasową Wigilię - ciastka z masłem orzechowym i czekoladą! Nie są raczej zbyt świąteczne, ale uznałam, że będą świetnym odpoczynkiem od natłoku tradycji ;)

Wykonanie ich jest banalne, wystarczy zmiksować ze sobą wszystkie składniki. Musiałam dodać więcej jajek, bo moje ciasto w ogóle nie było zwarte, ale może to kwestia ich wielkości? 

Wspominałam już, że ciastka wyszły niebiańskie? Są odpowiednio słodkie, chrupiące, a drobinki czekolady jeszcze podbijają je na kulinarne wyżyny ;) Dorównują nawet ciasteczkom z So!Coffee :D Z rozpędu zjadłam trzy, dopóki nie przypomniałam sobie o ich przeznaczeniu :3 Gorąco polecam!

Ciastka z masłem orzechowym i drobinkami czekolady
Składniki na ok. 40 ciastek:
- 1,5 szklanki mąki
- 1 szklanka cukru trzcinowego
- 300 g masła orzechowego
- 3 jajka
- 100 g mlecznej czekolady
- 140 g gorzkiej czekolady
- 60 g masła
- 1/2 łyżeczki aromatu waniliowego
- 1 łyżeczka sody 

Czekoladę posiekać drobno. Masła utrzeć z cukrem, dodawać po jednym jajka, ucierając. Dodać aromat i mąkę z sodą, zmiksować. Wmieszać czekoladowe drobinki. Formować średniej wielkości kulki z ciasta, spłaszczać je i wykładać na 2 blachach wyłożonych papierem do pieczenia, pamiętając o odstępach. Piec 14 min. w 180 stopniach, wystudzić. Smacznego!

FragOla <3

Przepis pochodzi z Moich Wypieków


2 komentarze: