środa, 21 stycznia 2015

Zapiekanki inaczej

Zapiekanki z warzywami i serem

Kocham bagietki prawie tak jak lody - gdy dorwę się do jakiejś, nie sposób mnie powstrzymać przed zjedzeniem jej. Gdy tylko pojawiły się w domu, zaczęłam zjadać je na sucho, a żeby się nie zmarnowały, postanowiłam też zrobić z nich obiad :) 

Zapiekanki to świetny posiłek - szybki, prosty i smaczny, idealny, gdy nie ma się ochoty kombinować z niczym wymyślnym. Przy niedużym wysiłku można też przygotować je w ciekawy, oryginalny sposób... Te powstały z wydrążonych bułek, sera, jajek i warzyw, a okazały się naprawdę smaczne! Farsz przypominał mi nieco serową tartę; był także bardzo sycący ;)

Jeśli macie w domu kilka niewykorzystanych bagietek lub po prostu lubicie zapiekanki w różnej postaci, koniecznie zróbcie to danie! Zasmakuje każdemu maniakowi piekarnikowych obiadów :D

Zapiekanki warzywne
Składniki na ok. 10 porcji:
- 6 jajek
- 500 g sera żółtego
- 2 pomidory
- 2 małe cebule
- 10 łyżek jogurtu naturalnego
- 10 łyżek majonezu
- 6 ząbków czosnku
- 5 bagietek (u mnie z ziarnami)
- sól, pieprz, ostra papryka

Pomidory pokroić w kostkę, cebulę posiekać i podsmażyć. Jogurt wymieszać z majonezem, dodać starty czosnek, starty ser i warzywa, przyprawić. Wbić do mieszanki jajka i wymieszać. Bagietki przekroić na pół, wydrążyć środek i wyłożyć do nich farsz. Piec w 180 stopniach przez 20 min. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz