środa, 28 stycznia 2015

Owocowa pizza cynamonowa


Pizza z farszem owocowym na cieście cynamonowym, koktajl truskawkowy na zielonej herbacie



Witam w kolejnej odsłonie włoskiej pizzy - dziś tradycyjny przysmak przygotowałam w wersji alternatywnej, czyli na słodko ;) Raz już przeprowadzałam taki eksperyment i efekt był bardzo smaczny; tym razem na cieście znalazły się owoce, nie Nutella.

Pizza z gruszką, pomarańczą, jabłkiem i rozmarynem brzmi dziwnie, prawda? Zapewniam, że wcale dziwnie nie smakuje - kojarzyła mi się po prostu z jakimś lekkim ciastem. Robi się ją szybko, niestety trzeba mieć rękę do wyrabiania, bo w grę wchodzą drożdże (mi, jak zwykle, ciasto ledwo wyrosło).

Najlepszą częścią tego dania jest bez wątpienia ciasto, cienkie, włoskie, delikatnie słodkie i cynamonowe. Farsz z owoców nie jest szczególną rewolucją; pomarańcza jest trochę gorzka (następnym razem pewnie ją czymś zastąpię), goryczki dodaje też rozmaryn. Uwierzcie mi, jeśli w przepisie podana jest szczypta, to powinna być to naprawdę szczypta, a nie trzy szczypty - mi na owoce sypnęło się chyba z pół paczki... Pizza była więc nieco gorzka i musiałam ją posłodzić ;)

Do pizzy przygotowałam słodki sos żurawinowy, który świetnie pasuje do cynamonowego ciasta, a także koktajl truskawkowy z zieloną herbatą. Średnio przypadł mi on do gustu, bo był trochę za wodnisty, prawie nie było w nim też czuć zielonej herbaty.

Wielbiciele pizzy na słodko powinni spróbować tego połączenia, rozsmakują się w nim też wszyscy fani słodkich przekąsek. Uważajcie z rozmarynem, a sukces w produkcji gwarantowany!

Pizza cynamonowa z owocami
Składniki na 1 małą pizzę:
- 125 g mąki
- 1 łyżeczka drożdży instant
- 1/2 łyżeczki cynamonu
- 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
- 1 łyżeczka oleju
- szczypta soli
- 1 łyżeczka cukru waniliowego
- 1 pomarańcza
- 1/2 gruszki
- 1/2 jabłka
- 1 łyżka soku z cytryny
- szczypta rozmarynu
+ garść żurawiny

Z mąki, drożdży, cynamonu, gałki, oleju, soli, cukru i 8 łyżek ciepłej wody zagnieść ciasto, uformować z niego kulę i odłożyć je w ciepłe miejsce do wyrośnięcia (przykryte ściereczką). Owoce pokroić w kostkę i podsmażyć z sokiem i rozmarynem na rozgrzanej patelni (gdyby były gorzkie, posłodzić) Po godzinie, gdy ciasto wyrośnie, rozwałkować je na cienką pizzę, ułożyć na blasze obsypanej mąką, zagiąć brzegi i wyłożyć na nie farsz owocowy. Piec 12 min. w 220 stopniach, w tym czasie żurawinę ugotować z odrobiną wody i cukru na sos. Podawać od razu. Smacznego!

FragOla <3






1 komentarz:

  1. Wygląda bardzo smakowicie :) Pizzy w owocowej wersji jeszcze nie jadłam :P

    OdpowiedzUsuń