piątek, 23 stycznia 2015

Domowa granola czekoladowa


Granola czekoladowa



Powiem prosto z mostu: granola czekoladowa to jak na razie najlepsza granola, jaką zrobiłam. Tyle w sumie wystarczy na wstęp... Chyba już zachęciłam was do czytania dalej? ;)

Początkowo w planach była granola pomarańczowa, niestety potrzebne było do niej tak wiele dziwacznych (i drogich) składników, że nie było już na nią czasu. Słoiczek opustoszał i potrzebne były jakieś nowe chrupki do mleka... Naprędce wpadłam na granolę czekoladową i nie żałuję :D

Przede wszystkim kocham ją za to, że ani trochę się nie przypaliła, co zdarzało się wszystkim moim poprzednim owsianym wypiekom. Wyszła idealnie upieczona i chrupiąca, aż chce się ją jeść ;) Pierwszy raz udało mi się też idealnie ją dosłodzić :3 Do tego doszedł jeszcze aromat kakao i pyszna gorzka czekolada na wierzchu... Mogę już budować jej ołtarzyk w pokoju ;)

Zawartość słoika znikła w ciągu trzech śniadań, a to o czymś świadczy, prawda? Mogłabym chrupać granolę czekoladową bez końca, z mlekiem, jogurtem, na sucho... i nigdy by mi się nie znudziła :3 Polecam bardzo bardzo, bo warto ;)

Granola czekoladowa
Składniki na 1 słoik:
- 2 szklanki płatków owsianych
- 1/4 szklanki kakao
- 1/2 szklanki orzechów włoskich
- 1/4 łyżeczki soli
- 1/4 łyżeczki aromatu waniliowego
- 1/6 szklanki oleju
- ok. 2 duże łyżki miodu
- 1/8 szklanki brązowego cukru
- 1/6 szklanki posiekanej gorzkiej czekolady

W jednej misce zmieszać płatki, sól i orzechy, w drugiej - kakao, aromat, olej, miód i brązowy cukier. Gęstą mieszankę z drugiej miski przelać do płatków i dokładnie wymieszać (ja użyłam do tego po prostu rąk). Płatki rozsmarować równomiernie na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, piec 15 min. w 160 stopniach, po tym czasie wyjąc, wymieszać i piec jeszcze 10 min. Przełożyć granolę do miski i wymieszać z czekoladą do jej rozpuszczenia. Wystudzić, przesypać do słoika. Smacznego!

FragOla <3


1 komentarz: