środa, 14 stycznia 2015

Tosty z camembertem


Tosty z camembertem i szczypiorkiem



Najgorsze w jedzeniu śniadań o 5 są 2 rzeczy: to, że o 8 jesteś znowu głodny i to, że większości z nich nawet nie pamiętasz. Często jeśli zjem coś dobrego rano, później nawet nie mogę sobie przypomnieć tego smaku... Tylko nieliczne tak wczesne śniadania pozostają w mojej pamięci i to właśnie jest jedno z nich ;)

Na początku planowałam zrobić coś podobnego do Panini Caprese, które przygotowałam kiedyś zainspirowana wizytą we Włoszech. Jednak w żadnym pobliskim sklepie nie znalazłam ciabatty :( Pomysł więc przekształcił się w tosta i może to i lepiej - pełnoziarniste pieczywo było w tym zestawieniu na miejscu, a i smak poczułam lepiej bez tej grubej warstwy chleba ;)

Ostatnio bardzo polubiłam camemberta, mimo swojej dawnej antypatii do niego ;) Ma wyrazisty, specyficzny smak, którego nabrał dzięki niemu cały tost :) Szczypiorek podkreślał ser, który przepysznie się rozpuścił :3

Polecam takie tosty każdemu wielbicielowi serów pleśniowych - są smaczne, sycące i szybkie w przygotowaniu, a co najważniejsze: zapadają w pamięć ;)

Tost z camembertem
Składniki na 1 tosta:
- 2 kromki pełnoziarnistego chleba tostowego
- 1/3 camemberta
- garść posiekanego szczypiorku
- pieprz

Plasterki camemberta ułożyć na kromce, posypać go posiekanym szczypiorkiem i popieprzyć. Przykryć drugą kromką, położyć na lekko ciepłej patelni grillowej. Można lekko spłaszczyć łopatką i przycisnąć. Smażyć pod przykryciem z każdej strony do pojawienia się charakterystycznych przypieczonych pasków, na średnim ogniu, by ser zdążył się rozpuścić. Spiąć wykałaczką, podawać ciepłe. Smacznego!

FragOla <3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz