czwartek, 29 stycznia 2015

Noodle z kurczakiem i imbirem

Smażone noodle z kurczakiem, imbirem, czosnkiem i szczypiorkiem

Przez ostatni miesiąc ciągnęło mnie okropnie do jakiejś azjatyckiej knajpy; niestety jakoś tak wyszło, że nie udało mi się zjeść nawet w Thai Woku... Musiałam więc przyrządzić sobie chiński fast food sama, w zaciszu własnego domu ;)

Postawiłam na noodle z kurczakiem i imbirem, ciekawe i znane połączenie. To danie dobre na szybki obiad, robi się je w 20 minut i nie potrzeba do niego wielu składników. Makaron noodle znajdziecie w każdym większym markecie, podobnie jak imbir... Resztę jeszcze łatwiej zakupić ;)

Potrawa była bardzo ciekawa w smaku, ostra i intensywna przez dodatek imbiru. Nie miałam wagi kuchennej, więc nie wiedziałam, ile dokładnie mam go dodać... Możliwe więc, że "na oko" dałam trochę za dużo ;) Mi jednak smakowało, choć moja mama krzywiła się przy jedzeniu okropnie - kuchnia chińska nie jest dla niej :)

Polecam wam takie noodle, szybkie jak w  
azjatyckim barze, ale robione samodzielnie - zdrowsze i o w pełni znanym składzie ;) Można je z powodzeniem przygotować na obiad, a wyprawa "do Chińczyka" nie będzie już konieczna ;)

Noodle z kurczakiem i imbirem
Składniki na 4 porcje:
- 200 g makaronu noodle
- 50 g świeżego imbiru
- 4 ząbki czosnku
- podwójna pierś z kurczaka
- 3 łyżki sosu sojowego
- 2 jajka
- garść posiekanego szczypiorku
- 100 ml sherry

Makaron ugotować zgodnie ze wskazówkami na opakowaniu. Kurczaka doprawić solą i pieprzem, usmażyć go na patelni. Dodać starty czosnek i drobno posiekany imbir, smażyć chwilę. Wlać sherry, dodać makaron, szczypiorek i sos sojowy, dokładnie wymieszać. Wbić jajka, przemieszać je z resztą składników i chwilę smażyć. Podawać ciepłe. Smacznego!

FragOla <3


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz