czwartek, 29 stycznia 2015

Nowa miłość: jaglanka

Jaglanka z daktylami, karmelizowanymi bananami i prażonymi nerkowcami

Dzisiejszy poranek rozpoczęłam od jaglanki, na którą przepis znalazłam na Burczy mi w brzuchu. Jeszcze nigdy nie jadłam kaszy na mleku i muszę przyznać, że debiut był całkiem udany ;)

Czym różni się miseczka jaglanki od miseczki owsianki? Cóż, smakuje na pewno inaczej - kasza jest twardsza, nie tak rozgotowana, więc nie każdy wielbiciel płatków owsianych na mleku będzie zadowolony ;) Jest to danie przeznaczone głównie dla fanów kaszy i słodkich śniadań. Nie miksowałam go na budyń, jak kazano w przepisie, bo bałam się, że nie będę w stanie go zjeść; dałam też suszone banany zamiast zwykłych. Ach, a co najważniejsze, kaszę przygotowałam na mleku, nie na wodzie - inaczej nie potrafiłabym zmusić się do jej przełknięcia :(

Jaglanka jest mieszanką smaków: z jednej strony pojawia się kakao doskonale współgrające z daktylami, z drugiej - karmelizowane banany dodające nieco słodyczy oraz przepyszne prażone orzechy nerkowca. Całość to świetna kompozycja idealna na śniadanie, dodająca energii na cały dzień.

Czy jaglanka zajmie miejsce mojej dotychczasowej ulubienicy - owsianki? Być może raz na jakiś czas zaserwuję ją na śniadanie, bo naprawdę mi zasmakowała, pozostaję jednak wierna płatkom owsianym ;)

Jaglanka daktylowa z karmelizowanymi bananami i prażonymi orzechami nerkowca
Składniki na 2 duże porcje:
- 1 szklanka kaszy jaglanej
- 1, 5 szklanki mleka
- 1/2 szklanki wody
- 150 g suszonych daktyli
- 1 łyżka kakao
- szczypta soli
- 3 garści suszonych bananów
- 2 łyżki miodu
- 2 garści orzechów nerkowca

Kaszę zalać mlekiem i wodą, ugotować na małym ogniu ze szczyptą soli i posiekanymi daktylami. Banany skarmelizować na patelni w miodzie, narkowce podprażyć. Gdy kasza wchłonie cały płyn, dodać do niej kakao i wymieszać. Przełożyć ją do miseczek i obsypać bananami oraz orzechami. Smacznego!

FragOla <3

6 komentarzy:

  1. jaglanki są pyszne, szczególnie że można dodawać własne ulubione składniki i tworzyć coraz to nowe propozycje śniadaniowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest w nich najlepsze, podobnie jak w owsiankach ;)

      Usuń
  2. ciekawie wygląda, zwłaszcza ze mam fazę owsiankowa własnie a to intrygująca odmiana :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jadam tylko jaglanke, jest swietna. Dzisiaj z jogurtem zmiksowana na budyn i polana zblendowanym jablkiem i mandarynka.....a moja malutka jak sie zajada. Postawilismy na jaglanke, bo jest zdecydowanie zdrowsza niz owsianka, stuprocentowo bezglutenowa i wg. mnie lepsza w smaku niz rozgotowany owies;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdrowsza jest na pewno, niestety ja do owsianki mam słabość... Może zacznę się przestawiać na kaszę, dobrze mi to zrobi ;)

      Usuń