poniedziałek, 5 stycznia 2015

Graham Nuts


Pełnoziarniste płatki orzechowe


Słoiczek z granolą opustoszał, przyszła pora na kolejne płatki! Tym razem postanowiłam spróbować przepisu na Graham Nuts z Moich Wypieków.

Czy można nie kochać pełnoziarnistych płatków śniadaniowych? Ja sobie tego nie wyobrażam :D Te są lekko orzechowe (dodałam zamiast części mąki mielone orzechy), maślanka nadaje im kwaśny posmak, a ilość cukru i miodu jest idealna. Mogłabym je jeść godzinami...

Płatki smakują świetnie zarówno z mlekiem na śniadanie, jak i na sucho do pochrupywania. Poszukiwania mąki pełnoziarnistej się opłaciły! Możecie być pewni jednego - po przygotowaniu Graham Nuts już nigdy nie kupicie płatków w sklepie ;)

Graham Nuts
Składniki:
- 1 szklanka mąki pszennej pełnozarnistej
- 1/3 szklanki mielonych orzechów włoskich
- 1 szklanka maślanki
- 1/3 szklanki brązowego cukru
- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
- szczypta soli
- 1 łyżeczka aromatu waniliowego
- 1 łyżka miodu

Składniki suche wymieszać z mokrymi, połączyć na jednolitą masę. Rozprowadzić równomiernie po blasze wysmarowanej masłem. Piec 30 min. w 180 stopniach. Po tym czasie upieczony placek wyjąć, połamać na małe kawałki, bardziej wysuszone fragmenty przełożyć do pojemnika na płatki. Resztę suszyć jeszcze 45 - 50 min. w 120 stopniach, co 15 min. przebierając i wyjmując twardsze kawałki. Wyjąć, gdy wszystkie płatki będą twarde, ciemnobrązowe i chrupiące. Smacznego!

FragOla <3

2 komentarze:

  1. Boskie! Muszę wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie masz na co czekać, są świetne :) Zjadłam już całą miskę i jeszcze mam na nie ochotę ;)

      Usuń