poniedziałek, 12 stycznia 2015

Pomysł na omlet


Omlet z masłem orzechowym, rukolą i nerkowcami

J
Kolejny raz sobotnie śniadanie publikuję w poniedziałkowe popołudnie... Źle z moją systematycznością :( Niestety weekend miałam dość zabiegany, nie miałam więc czasu na wcześniejsze pisanie :( 

W sobotni poranek obudziłam się o 11 i odkryłam, że jestem sama w domu - logiczne więc było, źe muszę zrobić sobie wyjątkowe śniadanie ;) Półprzytomna powlekłam się do kuchni i przeszukałam lodówkę. Nie znalazłam w niej nic specjalnego, ale w kącie zaczaiła się rukola, były też jajka... Tak powstał pomysł na omleta ;)

Dam wam dobrą radę - gdy macie ochotę na coś wytrawnego i oryginalnego, sięgnijcie po masło orzechowe ;) Sprawdza się niemal w każdym połączeniu! Moje było trochę mało zwarte, bo w połowie produkcji blender zaczął podejrzanie brzęczeć, a nie chciałam wykończyć nowiutkiego sprzętu (m. in. dlatego nie opublikowałam  na nie przepisu) ;D 

Mając pomysł, szybko usmażyłam omleta, połączyłam go z masłem, nerkowcami i rukolą (mniammm) i zagotowałam wodę na kawę. Po dziesięciu minutsch mogłam delektować się śniadaniem godnym najlepszej śniadaniowni ^^ Omlet był cudownie puszysty, a masło orzechowe, rukola i orzechy tworzyły razem dziwny, ale niezwykle przyjemny dla podniebienia smak :3

Czyżbym dostrzegała u siebie początek omletomanii? Tego nie mogę wam obiecać, ale wiem jedno: masło orzechowe, rukola i nerkowce to naprawdę świetne trio ;)

Puszysty omlet
Składniki na 1 porcję:
- 2 jajka
- 2 łyżki mąki
- szczypta soli

Białka ubić na sztywno ze szczyptą soli, wmiksować do nich roztrzepane żółtka. Wsypać mąkę i zmiksować raz, do połączenia składników. Smażyć na odrobinie masła na małym ogniu, gdy omlet zetnie się, przewrócić na drugą stronę. Podawać z dowolnymi dodatkami (polecam: masło orzechowe, rukola, nerkowce!)


2 komentarze:

  1. masło orzechowe i nerkowce, ale do tego rukola? jestem ciekawa smaku! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest czego - to był bardzo oryginalny omlet, a przy tym naprawdę smaczny ;)

      Usuń