czwartek, 22 stycznia 2015

Słodkie prezenty na Dzień Babci i Dzień Dziadka


Ciasteczka maślane z orzechami włoskimi


Ciasteczka razowe z czekoladą

Wczoraj zaskoczył mnie Dzień Babci, o którym kompletnie zapomniałam, na dzisiejszy Dzień Dziadka byłam już przygotowana - wczoraj pędem upiekłam ciasteczka ;) Od kiedy polubiłam gotować, prawie na każdy prezent przygotowuję jakieś smakołyki - nie dość, że nie da się nimi nie cieszyć (oho, jakie piękne zdanie...), to jeszcze co roku mogą być inne ;)

Te ciastka planowałam pięknie zapakować i ozdobić, miały wyglądać jak z najlepszej cukierni. Niestety nie przewidziałam, że będą miały różne rozmiary i kompletnie nie dadzą się związać wstążką... Wylądowały więc w ślicznych pudełkach, nieco mniej wykwintne, ale za to od serca ;)

Oba rodzaje ciastek są bardzo smaczne, ale bardziej urzekły mnie chyba te czekoladowe. Są delikatnie twarde, chrupiące, z przepysznymi kawałkami gorzkiej czekolady... Mąka razowa nie robi w nich wielkiej różnicy, ale warto ją dodać choćby ze względu na zdrowie ;) Po każdym ciastku miałam ochotę na następne... Pycha ^^

Z kolei drugie ciasteczka są mocno maślane, słodkie, bardzo kruche i delikatne. Najlepsze w nich są kawałki orzechów włoskich, tak pysznie chrupią w zębach ^^ Te też mogłabym jeść bez końca :D

Babcia i dziedek - uszczęśliwieni, prezent - podarowany, ciasteczka - upieczone i zjedzone... Cóż, wszystkie zadania na dzisiejszy dzień wykonane! No, może nie wszystkie - kolacji jeszcze nie było... zostały może gdzieś jeszcze ciasteczka...?

Ciastka maślane z orzechami
Składniki na ok. 18 sztuk:
- 1/2 szklanki mąki
- 110 g masła
- 1/3 szklanki orzechów włoskich
- szczypta soli
- 1 małe żółtko
- 1/3 szklanki brązowego cukru

Masło zmiksować z cukrem, dodać żółtko. Wmiksować mąkę i sól, dodać drobno posiekane orzechy włoskie i wymieszać. Lepić kulki wielkości orzecha, rozpłaszczać je lekko i wykładać na blasze z papierem do pieczenia. Wciskać w każde ciastko połówkę orzecha włoskiego. Piec w 160 stopniach przez 15 min. Po ostudzeniu uważnie zdejmować z blachy - są bardzo delikatne. Smacznego!

Razowe ciastka czekoladowe
Składniki na 12 sztuk:
- 1 małe jajko
- 3,5 łyżki masła
- 125 g gorzkiej czekolady
- 1/2 łyżeczki aromatu waniliowego
- 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1/3 szklanki brązowego cukru
- 1/4 szklanki mąki pszennej razowej

75 g czekolady rozpuścić na parze, resztę posiekać. Jajko roztrzepać z cukrem, dodać rozpuszczone i lekko przestudzone masło. Wmieszać resztę składników i dodać kawałki czekolady, wymieszać. Gęste ciasto układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia w sporych odstępach. Piec 14 min. w 190 stopniach. Smacznego!

FragOla <3

Oba przepisy pochodzą z Moich Wypieków



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz