wtorek, 6 stycznia 2015

Kolacja pod znakiem Oreo


Kolacja pod znakiem Oreo ;)



Tartaletki Oreo


Shake Oreo z kawą

Pod choinką oprócz blendera znalazłam w tym roku także formę na tartaletki. Chociaż często ich nie robię (a właściwie do dzisiaj nie robiłam nigdy), postanowiłam w podzięce Mikołajowi upiec kilka ;) Wprawdzie zabrałam się za to dwa tygodnie po Świętach, ale... Mikołaj chyba się nie obraził :3

Na początku planowałam znaleźć jakiś genialny przepis i upiec nieziemsko dobre ciastka. W końcu jednak tak jakoś wyszło, że do jedynej fajnej receptury, którą odszukałam, nie mogłam dostać składników. Nieco zniechęcona przeszukałam więc szafki w poszukiwaniyu pomysłów. Znalazłam całe opakowanie Oreo, śmietanę kremówkę... i tak właśnie zaistniała moja kolacja pod znakiem popularnych czekoladowych ciastek :3

Tartaletki upiekłam z podstawowego kruchego ciasta z dodatkiem kakao; postanowiłam nie kombinować i ozdobiłam je po prostu bitą śmietaną. Na wierzch pokruszyłam ciasteczka Oreo i... voila! Gotowe! Żałuję tylko trochę, że nie wymieszałam ciastek od razu z bitą śmietaną, mini - tarty miałyby ciekawszy smak; niestety pomyślałam o tym w połowie jedzenia. 

Do tartaletek potrzebowałam dobrego shake'a. Skoro już wpadłam w klimat Oreo, poszłam dalej tą drogą i najzwyczajniej w świecie zblendowałam ciastka z kawą i mlekiem. Napój był zimny, mocno czekoladowy, z delikatną nutą kawy - wielbicielom deserów w typie cookies&cream musi zasmakować ;)

Czy ja coś wspominałam, że po Świętach muszę zacząć mniej jeść...? Na szczęście chyba nie, a jeśli nawet, to zapomnijcie - chyba pójdę po kolejną tartinkę ;)

Shake Oreo
Składniki na 1 dzbanek:
- 2 kubki mleka
- 2 łyżki kawy rozpuszczalnej
- 6 ciastek Oreo bez kremu
- 4 ciastka Oreo z kremem
- 2 łyżki dowolnej rozpuszczonej czekolady

Kawę rozpuścić w 2 łyżkach gorącej wody. Zblendować ją dokładnie z ciastkami, mlekiem i czekoladą. Podawać zimne. Smacznego!

Tartaletki Oreo
Składniki na ok. 12 sztuk:
- 100 g mąki
- 2,5 łyżki kakao
- 50 g cukru - pudru + 2 łyżki
- 50 g masła
- szczypta soli
- 1 jajko
- 250 ml kremówki 30/36%
- ok. 5 ciasteczek Oreo

Z mąki, kakao, 50 g cukru - pudru, masła, soli i jajka zagnieść kruche ciasto. Owinąć je folią spożywczą, wstawić do lodówki na co najmniej 2 godziny. Po tym czasie wyjąć, rozwałkować, podsypując mąką. Wycinać krążki nieco większe od swoich foremek. Formę wysmarować masłem, we wgłębieniach układać wycięte ciasto, modelując je palcami. Uwaga: ciasto powinno być cienko i wysoko rozłożone w foremce! Piec ok. 15 min. w 180 stopniach. Wystudzić. Kremówkę ubić na sztywno, pod koniec dodając pozostały cukier - puder. Rozłożyć ją na ciastkach, obsypać ich wierzch pokruszonymi Oreo. Przechowywać w lodówce. Smacznego!

FragOla <3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz