wtorek, 13 stycznia 2015

Tosty po góralsku

Tosty z oscypkiem, żurawiną i chlebem pełnoziarnistym

Nie pamiętam już, kiedy pierwszy raz skosztowałam oscypka, ale wiem jedno - zakochałam się od pierwszego wejrzenia. Gdy tylko dopadnę gdzieś stragan z serkami góralskimi z grilla, możecie być pewni, że niedługo wszystkie serki zostaną przeze mnie wykupione ;) Choć w styczniu prawdziwych oscypków nie sposób znaleźć, każdy ser podobny w smaku jest dla mnie świetną okazją na przekąskę ;)

Dzisiejsze tosty z oscypkiem i żurawiną to klasyczne połączenie smaków, doskonale znane każdemu, kto kiedyś był w Zakopanem. Słodycz żurawiny i słoność oscypka to sprawdzony duet, który postanowiłam wypróbować w tostach :D Niestety konfitury z żurawiny nie znalazłam, musiałam więc wykorzystać suszoną, która nieco wypadała mi spomiędzy chleba ;) Smak jednak pozostał taki sam...

Tosty po góralsku to prosty, domowy sposób na szybkie przywołanie wspomnień z górskiej wycieczki. Najlepiej smakują w towarzystwie razowego chleba i z gorącą herbatą... Mmm, po takim posiłku żadna kolejka górska mi nie straszna!

1 komentarz: