poniedziałek, 20 kwietnia 2015

Salatka z camembertem, rukolą i gruszką, czyli balsam na kulinarną tęsknotę

Sałatka z rukolą, camembertem, karmelizowaną gruszką i chipsami z tortilli

Tak dawno już nie stałam w kuchni, że aż mi głupio. Nadmiar zajęć daje mi w kość na tyle, że od tygodnia nie ugotowałam nic naprawdę ciekawego czy wartego wrzucenia na bloga, czegoś, nad czym choć trochę się namęczyłam. Nie lubię nie gotować, bo uwielbiam to robić - w kuchni mogę stać godzinami. Pewnie myślicie, że skoro tak rozpaczliwie zaczynam post, to musiałam w końcu stworzyć coś spektakularnego? Niestety, tylko sałatkę i to wcale niekoniecznie złożoną.

Siedząc nad książkami i smętnie się ucząc przyszło mi na myśl, że zjadłabym camemberta. Serek ten akurat był w lodówce, podobnie jak rukola i gruszki, do tego ostatnio w moim domu znalazła się prawdziwa włoska oliwa z oliwek. Stwierdziłam więc, że stworzę spontaniczną sałatkę, niekoniecznie innowacyjną, bo ser pleśniowy i karmelizowana gruszka to dość znane połączenie, ale z pewnością smaczną. Pokroiłam ser, skarmelizowałam gruszkę i dodałam do wszystkiego chipsy z tortilli. Powstała przepyszna kolacja, zdrowa i przepyszna, wreszcie taka, w którą włożyłam choć trochę serca ;)

Niedługo będę miała tydzień wolny i obiecałam sobie, że spędzę jego część w kuchni. Sezon wiosenny ruszył pełną parą, więc mam w czym wybierać: sałatki, koktajle, lody... Nie mogę się już doczekać tego szału kulinarnego... Może nawet w końcu uda mi się doprowadzić do skutku Foodfiction...?

Sałatka z camembertem, rukolą i karmelizowaną gruszką
Składniki na 1 porcję:
- garść rukoli
- 1/2 camemberta
- 1 gruszka
- 1/2 tortilli pszennej
- łyżka oliwy z oliwek
- 1,5 łyżki miodu

Rukolę wymieszać w misce z posiekanym camembertem, dodać oliwę z oliwek i wymieszać. Wstawić do lodówki. Gruszkę pokroić w plasterki i skarmelizować w miodzie, wystudzić. Tortille pokroić na cienkie paski i usmażyć bez dodatku tłuszczu, by stała się chrupiąca. Wszystkie składniki wymieszać w misce z rukolą i serem. Smacznego!

FragOla <3




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz