czwartek, 30 kwietnia 2015

Makaroniki czekoladowe

Makaroniki czekoladowe

Makaroniki stały się moją nową obsesją, od kiedy dostałam w prezencie wagę kuchenną. Obiecałam sobie, że będę testowała na każdą okazję inny przepis i w końcu uda mi się wykorzystać te najciekawsze. Jak na razie wykorzystałam aż dwa ;)

Pieczenie makaroników czekoladowych zdecydowanie bardziej podobało mi się niż zabawa z tymi laskowymi, a wszystko przez to, że migdały blendowało mi się znacznie łatwiej. Nie straciłam na nie wiele czasu i nerwów i, mimo że robiłam je pomiędzy tartą a tortem, wyszły naprawdę znakomite. Są gratką dla wielbicieli gorzkiej czekolady, bo mamy w nich i kakao, i czekoladowe ganache. Cóż, co tu wiele mówić - Wedel by się ich nie powstydził ;)

Makaroniki czekoladowe
Składniki na ok. 20 sztuk:
- 150 g zmielonych migdałów
- 35 g kakao
- 60 g + 60 g białek
- 115 g cukru - pudru
- 150 g + 35 g cukru
- 150 g gorzkiej czekolady 
- 150 ml kremówki 30/36%

Migdały wymieszać dokładnie z cukrem - pudrem, kakao i 60 g białek. W garnuszku wymieszać 150 g cukru z 50 ml wody, postawić na mały ogień o gotować do uzyskania temp. 118 stopni (ewentualnie, przy braku termometru cukierniczego, zdjąć z ognia ok. 2 min. po zagotowaniu). W tym czasie ubić białka na sztywno, dodawać do nich partiami 35 g cukru i miksować. Gdy syrop będzie gotowy, wlać go powoli do ubitego białka, miksując ok. 5 - 8 min. (do ostudzenia piany). Dodać w kilku turach do masy migdałowej i delikatnie wymieszać. Gotowe ciasto rozłożyć w postaci małych makaroników na wyłożone papierem do pieczenia blachy, odstawić je na 60 min., by utworzyła się na nich cienka skórka. Po tym czasie piec ok. 14 min. w 160 stopniach. Wystudzić. Kremówkę zagotować, dodać posiekaną czekoladę i wymieszać do rozpuszczenia. Przygotowane ganache wystudzić i przełożyć nim ciastka. Smacznego!

FragOla <3

Przepis pochodzi z Moich Wypieków




1 komentarz:

  1. Cudne :)
    Też mam makaronikową obsesję ;) Czekam na ładną, bezdeszczową pogodę, żeby znów spróbować :)

    OdpowiedzUsuń