czwartek, 2 lipca 2015

Lody Mojito


Lody Mojito


Wakacje nareszcie się rozpoczęły, a ja dotąd nie miałam czasu, by porządnie to uczcić. Wczoraj jednak w końcu udało mi się usiąść spokojnie na tarasie przy swoim ukochanym stoliku, z książką w jednej ręce i samodzielnie zrobionymi lodami w drugiej ;)

Lody Mojito wyszukałam na Moich Wypiekach i postanowiłam przygotować je, by stały się swoistą wisienką na torcie rozpoczęcia wakacji. Przy okazji dowiedziałam się, że mam w ogródku kilkanaście krzaczków mięty, co dotąd było dla mnie tajemnicą ;) Uzbierałam więc liście na lody, doceniając wreszcie to, że moja mama jest zapaloną ogrodniczką. 

Lody te to znakomity sposób na orzeźwienie, słodkie, a jednocześnie lekkie i świeże dzięki dodatkom mięty i cytryny. Wyszły puszyste mimo, że ich nie mieszałam i tak mi zasmakowały, że zjadłam na raz pół pudełka ;) Naprawdę, niewiele rzeczy może się równać z zajadaniem ich na tarasie z widokiem na las i zachodzące słońce.

Jejku, chyba odezwała się we mnie poetka... Może napiszę poemat na cześć lodów Mojito i wakacji? Gościu, usiądź pod drzewem, zjedz Mojito lody, spójrz na las i celebruj swe wakacyjne swobody... Cóż, lody Mojito są z pewnością wspaniałym (choć późnym) początkiem lata - musicie je przygotować!

Lody Mojito
Składniki:
- 40 g listków mięty
- 2 limonki
- 400 g mleka skondensowanego słodzonego
- 300 ml kremówki 30/ 36%
- 1,5 szklanki mleka

Miętę dokładnie zblendować z mlekiem, dodać śmietanę i mleko skondensowane i zmiksować. Dodać skórkę i sok z limonek, zmiksować ponownie i wstawić do zamrażarki na kilka godzin. Wyjmować 5 minut przed podaniem. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz