środa, 20 sierpnia 2014

Włoski obiad

Risotto serowe

Shake amaretto

Kiedy byłam we Włoszech, miałam 3 cele kulinarne: spaghetti, pizza, risotto. Niestety tego trzeciego zrealizować się nie udało, czego bardzo żałuję. Za to widziałam w jakimś menu risotto serowe, co zainspirowało mnie do kolejnego ryżowego eksperymentu.

Miało być risotto Nigelli z cheddarem. Niestety cheddara nie znalazłam w sąsiednim sklepie, tak samo jak musztardy dijon, a moja mięsożerna rodzina urządziła veto przeciwko daniu bez mięsa... Wyszło więc zupełnie inaczej :)

Co ze smakiem? Nie wiem, jak się mają sprawy w oryginale, ale jeśli jest jeszcze lepszy niż to, może stawać w szranki nawet z najlepszą pizzą :D Risotto jest ostro - słone, ciągnące, serowe i megasycące :) Zapełni się nim nawet najbardziej wymagający brzuch - kurczak, ser i ryż to 
nieco zapychające połączenie. Jedno z najlepszych risotto jakie zrobiłam. Polecam!

Do tego wypiliśmy shake amaretto - był on kompletną improwizacją 10 minut przed podaniem, ale, jak nieskromnie przyznam, mam rękę do shake'ów, więc wyszedł świetny. Niestety musiałam pić go sama z tatą - mama nie lubi bananów, siostrze amaretti smakują marcepanem... Dla mnie smak kawy, likieru, banana i migdałów był idealnie wyważony, ale są gusta i guściki ;3

Risotto serowe
Składniki na 4 duże porcje:
- 2 szklanki ryżu
- pierś z kurczaka
- 1 por
- 200 g sera ustrzyckiego
- szczypta soli (ja dałam, ale jest niepotrzebna, jeżeli nie przepadacie za bardzo słonym jedzeniem)
- szczypta chilli
- 1 łyżeczka musztardy delikatesowej
- 1,5 l bulionu warzywnego

Ugotować bulion, kurczaka pokroić w niewielką kostkę. Na odrobinie oleju smażyć chwilę ryż. Pora podsmażyć na maśle, usmażyć kurczaka. Do ryżu dodać musztardę, wymieszać, wlać trochę bulionu, dodać przyprawy, mięso i pora. Dodawać porcjami bulion, czekać do wygotowania, mieszając co jakiś czas, powtarzać czynność do wyczerpania bulionu. Do gotowego risotto dodać starty ser, dokładnie wymieszać. Podawać ciepłe. Smacznego!

Shake amaretto
Składniki:
- ok. 450 ml mleka
- 2 banany
- 2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej rozpuszczonej w 1/2 szklanki wody
- trochę likieru (u mnie Irish Cream)
- 1,5 łyżeczki cukru migdałowego
- kilka ciastek amaretti

Banany zblendować z mlekiem, dodać kawę, likier i cukier, zblendować. Wstawić do lodówki. Podawać schłodzone, ciastka wkruszyć do shake'a tuż przed podaniem. Smacznego!

FragOla <3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz