środa, 20 sierpnia 2014

Pizza dla łasuchów

Pizza na słodko, mleko bananowo - czekoladowe

A tu wszystkie warianty, nie mogę się powstrzymać od wstawienia ;) :


Z Nutellą


Z masłem orzechowym


 Z kremem czekoladowo - daktylowym (przypomniałam sobie o zdjęciu, gdy prawie całe już zjadłam XD)

 
Z masłem orzechowym i bananem


Z Nutellą i bananem


Z Nutellą i orzechami laskowymi

Słyszeliście kiedyś o pizzy na słodko? Ja niedawno, w Dzień Nutelli, spotkałam się z nią w restauracji - niestety nie dane mi było spróbować, co dziś naprawiłam ;)

Jest to fajny sposób na urozmaicenie tego popularnego placka; w smaku danie jest lepsze niż kanapki z Nutellą, a i ciekawsze na pewno. Ciasto smakuje bardzo fajnie, jak naprawdę dobra pizza, a dodatkową atrakcją jest totalna dowolność składników ;3 U mnie wygrywa wersja Nutella + orzechy laskowe i masło orzechowe + banan :D

Szczerze mówiąc, nie wierzyłam, że mi się uda, bo nie lubię robić pizzy. Zawsze wychodzi jakaś taka za gruba... Tym razem jednak trafiłam na dobry przepis i myślę, że będę go w przyszłości używać ;)

Pizza ta jest świetną propozycją np. na kinder party - dzieci na pewno byłyby zachwycone, mogąc dowolnie ją przyozdobić. Można ją również zrobić bez okazji, jeżeli jesteście takimi żarłokami jak ja :3

Pizza na słodko
Składniki na 1 minipizzę:
- 125 g mąki 
- 10 g drożdży
- 1/5 szklanki ciepłej wody
- 1/4 łyżeczki cukru
- 1/4 łyżeczki soli
- 1 łyżka oleju

Drożdże i cukier rozpuścić w wodzie. Mąkę wysypać na stolnicę, dodać sól, olej i drożdże, zagnieść, w razie potrzeby dodając wody/mąki. Gdy stanie się elastyczne, odstawić na 40 minut do wyrośnięcia w ciepłe miejsce, w misce przykrytej ścierką. Po tym czasie wysypać mąką blachę. Ciasto chwilę zagniatać, rozwałkować na cienki placek, uformować brzegi, ułożyć na blasze. Piec w 250 stopniach 5 - 10 minut, do złotobrązowego koloru. Podawać ciepłe z dowolnym słodkim smarowidłem (Nutella, masło orzechowe) i dodatkami (banan, orzechy, truskawki itp.) Smacznego!

FragOla <3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz