piątek, 1 sierpnia 2014

Ciasteczka urodzinowe


Ciasteczka bezowe z orzechami



Z okazji moich urodzin upiekłam dzisiaj pyszne ciasteczka :D W końcu nie co dzień obchodzi się taką rocznicę, prawda?

Szczerze mówiąc, kiedy zaczęłam je robić, myślałam, że nie wyjdą - pierwszy raz spotkałam się z takim sposobem przygotowywania bez. Dały jednak radę, więcej - były to, wcale nie przesadzam, najlepsze bezy jakie jadłam w życiu <3 Słodkie, chrupiące na zewnątrz, miękkie i ciągnące w środku, a jeszcze te orzechy... Jest tylko jeden minus - wyszło ich za mało :D No i trzeba się nimi podzielić z gośćmi...

Bezowe ciasteczka z orzechami
Składniki na ok. 20 sztuk:
- 2 białka
- 3/4 szklanki posiekanych orzechów (u mnie z mieszanki studenckiej - nerkowce, migdały i laskowe)
- 250 g cukru trzcinowego (ewentualnie biały lub pół na pół, ale z ciemnym są lepsze)
- 1 łyżka mąki ziemniaczanej
- szczypta soli

Mąkę przesiać z cukrem i solą. Białka ubić na sztywno, miksując dokładnie, dodawać po łyżce mieszanki z cukrem. Wmieszać orzechy. Piec na blasze wyłożonej papierem do pieczenia 16 min. w temp. 160 stopni. Zdejmować z blachy po przestudzeniu. Przechowywać w szczelnie zamkniętym pudełku. Smacznego!

FragOla <3


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz