poniedziałek, 25 sierpnia 2014

Słodkie risotto, czyli ryż na mleku


Waniliowy ryż na mleku z cynamonem, babycino z sosem tiramisu





Kiedy byłam mała, rodzice nie gotowali mi kaszki czy kleiku, tylko robili kanapki. Z tego powodu nigdy nie próbowałam ryżu na mleku, który większości z was kojarzy się pewnie z czasami przedszkolnymi. Ostatnie risotto na słodko było czymś podobnym i bardzo mi smakowało, dlatego postanowiłam spróbować klasycznej wersji.

No, może nie do końca klasycznej, bo dodałam od siebie Irish Creamu ;) Pomyślałam, że skoro risotto wytrawne robi się na winie, czemu wersji na słodko nie spróbować zrobić na likierze? Dodaje on cudownego smaku i aromatu, choć ryż staje się przez niego bardzo słodki i trzeba uważać z cukrem - następnym razem z pewnością dam go mniej :D

Całość jest bardzo w moim typie, uwielbiam ryż i wariacje na jego temat, a słodkie risotto to coś dla mnie. Do tego jeszcze mój ukochany cynamon i smak Irish Creamu... Gdyby tak mnie karmili w przedszkolu, talerz zawsze zostawiałabym czysty :3

Do posiłku napiłam się babycino, na które przepis znalazłam w Empiku w książce o kawie :3 Napój bardzo smaczny, nie powiem, ale ja bym go trochę dosłodziła/dodała intensywniejszego syropu - byłby bardziej wyrazisty. 

To co, już wiecie, co dzisiaj na kolację? :3

Waniliowy ryż na mleku
Składniki:
- 1/2 szklanki ryżu
- 1 - 1,5 szklanki mleka
- 1 - 2 łyżki cukru (jeżeli lubicie bardzo słodkie, wsypcie więcej)
- 1 łyżka cukru waniliowego
- 1/2 szklanki Irish Creamu
- cynamon

Ryż postawić na małym ogniu, zalać likierem. Mieszać, gdy ryż nieco wchłonie alkohol, nalać 1/3 szklanki mleka. W miarę wchłaniania płynu przez ryż uzupełniać mleko, aż ryż będzie miękki, od czasu do czasu mieszając. Przed ostatnią partią dodać cukier i szczyptę cynamonu, wymieszać. Gotowe risotto zdjąć z ognia. Podawać posypane cynamonem, na ciepło. Smacznego!

Babycino
Składniki:
- 250 ml mleka
- dowolny syrop, u mnie sos tiramisu
- kostka gorzkiej/mlecznej czekolady

Zimne lub gorące mleko spienić mikserem. Na brzegi szklanki wylać strużki syropu, tworząc ozdobne zacieki. Wlać mleko, na wierzch zetrzeć czekoladę. Smacznego!

FragOla <3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz