wtorek, 26 sierpnia 2014

Lody Ferrero Rocher

Lody Ferrero Rocher

Lody Ferrero Rocher są moim nowym odkryciem z wakacji. Ich smak wspominam świetnie, lecz domowa wersja nie przypadła mi niestety do gustu tak, jak kupna :(

Nienawidzę lodów czekoladowych. Nie wiem dlaczego, naprawdę nie mam pojęcia - przecież kocham i lody, i czekoladę! Ich smak po prostu jakoś mi nie wchodzi i nic na to nie poradzę. Przepis na te lody znalazłam w internecie i niestety bazował on właśnie na lodach z czekoladą.

Jestem pewna, że deser ten posmakuje wielu z was. Mi też z początku smakował, ponieważ czuć tam mocno Ferrero Rocher; niestety po kilku łyżkach miałam tak dosyć, że każdy z 6 orzechów laskowych był wybawieniem ;) Na szczęście jest na to rada: w kolejnej wersji dodam same pralinki (jeżeli gdzieś je znajdę, bo z zakupem tych miałam nie lada kłopot), orzechy laskowe i posiekane kawałki czekolady. Nie będzie tam jednak ani grama czekolady rozpuszczonej :3 Konsystencja jest dzięki niej idealna, niestety ze smakiem gorzej...

Mimo wszystko same lody polecam - tym nielubiącym lodów czekoladowych tylko na degustację, fanom tego smaku na nieco większy deser :3 Warto je zrobić, chociaż na spróbowanie!

Lody Ferrero Rocher
Składniki:
- 100 g gorzkiej czekolady
- 1 łyżka Nutelli
- 6 pralinek Ferrero Rocher
- 300 ml mleka
- 300 ml śmietany kremówki 36%
- 4 żółtka
- 6 łyżek cukru

Mleko, śmietanę i cukier podgrzać. Żółtka utrzeć na puszysto, wlać do mleka, podgrzewać na małym gazie do zgęstnienia, nie gotując. Wrzucić do masy połamaną czekoladę, pralinki i Nutellę, wymieszać do rozpuszczenia się słodyczy. Przelać do plastikowego pojemnika, wstawić do zamrażarki. Co godzinę miksować, aż masa uzyska odpowiednią konsystencję. Wyjąć 20 min. przed podaniem, by lody lekko się rozmroziły. Smacznego!

FragOla <3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz