wtorek, 19 sierpnia 2014

Lody ciasteczkowe

Lody ciasteczkowe

Od dawna miałam ochotę na dobre lody ciasteczkowe. To jeden z moich ulubionych smaków, dlatego gdy tylko znalazłam na nie przepis, zabrałam się do roboty. Smakują naprawdę świetnie i chociaż upały na razie nam nie grożą, z pewnością będziecie chcieli ich spróbować :D

Lody ciasteczkowe
Składniki:
- 300 ml mleka 3,2%
- 350 ml śmietany kremówki 30%
- 1 łyżeczka aromatu waniliowego
- 3 żółtka
- 1/3 szklanki cukru
- 150 g piegusków (ja miałam tylko 135g, dodałam więc kilka amaretti i biscotti)

Mleko zagotować z kremówką i aromatem, żółtka utrzeć z cukrem na puszysty kogiel - mogiel. Mleko zdjąć z palnika, połowę wlać do żółtek, zmiksować. Dolać masę do pozostałego mleka, wymieszać, podgrzewać na małym ogniu do zgęstnienia (nie gotować!). Przelać do plastikowego pojemnika, zmiksować. Wstawić do zamrażarki, przez 4 godziny co 40 minut miksować, pod koniec wmieszać połamane ciastka. Wyjmować 15 minut przed podaniem. Smacznego!

FragOla <3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz