niedziela, 14 grudnia 2014

Party menu #3: Brownie z masłem orzechowym


Brownie z masłem orzechowym


Kolejną czekoladową pokusą na wczorajszym stole było pyszne, niezwykle wypasione brownie - nie dość, że z ogromną ilością czekolady, to jeszcze z masłem orzechowym! Tak oto dwie moje miłości zostały połączone w jedno ;)

Ciasto wyszło jak zwykle - zakalcowate, ciężkie, zapychające, a przy tym takie, jakie kocham :) Masło orzechowe nie dominowało, było tylko dodatkiem dopełniającym intensywnie czekoladowy smak. Zdecydowanie było z czym romansować tego wieczoru - mój związek z brownie coraz szybciej się rozwija :3

Wielbicieli brownie, orzechów oraz mocnych, nie przesłodzonych smaków mogę śmiało zaprosić na deser. Ciasta zostało tyle, że chętnie się podzielę; nawet ja nie wepchnę w siebie takiej jego ilości!

Brownie z masłem orzechowym
Składniki:
- 150 + 50 g gorzkiej czekolady
- 1/4 słoiczka masła orzechowego (najlepiej crunchy)
- 180 g masła
- 250 g cukru - pudru
- 1 łyżeczka aromatu waniliowego
- 4 jajka
- 140 g mąki
- 3,5 łyżki masła orzechowego
- szczypta proszku do pieczenia

Czekoladę (150 g) rozpuścić z masłem, przestudzić, dodać cukier, mąkę, aromat, jajka, kakao i proszek zmiksować, wmieszać posiekaną resztę czekolady. Wyłożyć na keksówkę wyłożoną papierem do pieczenia. Na wierzchu ciasta rozsmarowywać po łyżeczce masło orzechowe. Narysować na wierzchu esy - floresy wykałaczką. Piec ok. 36 min. w 160 stopniach. Wystudzić, podawać po zastygnięciu masła orzechowego. Smacznego!

FragOla <3

2 komentarze:

  1. Mmm, ja bym się poczęstowała z największą przyjemnością, bo takie ciasta wręcz uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak jak ja, mnie się wręcz od nich odciągnąć nie da ;)

      Usuń