piątek, 19 grudnia 2014

Brownie piernikowe

Brownie piernikowe (+kawałek mojej ręki w bonusie)

Z okazji Wigilii klasowej zostałam wyznaczona do przygotowania kilku słodkości ;) Ponieważ tradycyjne pierniczki zaklepał już ktoś inny, musiałam podejść do świątecznych wypieków z innej strony - znalazłam przepis na brownie piernikowe, które nie było powtórzeniem cudzego wypieku, a mimo to miało w sobie Święta ;)

Ciasto wszystkim smakowało i zostało pochłonięte w kilka chwil. Mi, jak to brownie, pasowało również - było wzorowo zapychające i przesadnie czekoladowe. Niestety przyprawy korzenne były mało wyczuwalne, mimo że dałam ich więcej niż w przepisie :( Rada jest jedna - następnym razem wrzucę ich tam kilka łyżek!

Brownie piernikowe
Składniki na średnią keksową blachę:
- 90 g gorzkiej czekolady
- 115 g masła
- 2/3 szklanki mąki
- 2 jajka
- 2/3 szklanki cukru
- 1/2 łyżeczki aromatu waniliowego
- 1/4 szklanki kakao
- 2 - 3 łyżeczki przyprawy korzennej do piernika/do potraw z dyni/zmieszanych goździków, imbiru i gałki muszkatołowej

Czekoladę z masłem rozpuścić na małym ogniu, przestudzić. Dodać resztę składników i dokładnie zmiksować. Masę wyłożyć do formy wyłożonej papierem do pieczenia, piec ok. 33 min. w 160 stopniach. Smacznego!

FragOla <3

1 komentarz: