środa, 9 lipca 2014

Witam znowu :3

Czekoladowy fondant i placki bananowe, podane z sosem tiramisu, bitą śmietaną i Nutellą; mleko czekoladowe


Ach, jak pięknie ta czekolada wypływa...

Witam wszystkich po 10 - dniowej nieobecności! Odpoczynek na obozie był udany (choć przywiozłam na pamiątkę trochę siniaków... :D), zabawa świetna, a i kondycja się nieco poprawiła, bo atrakcje były mocno intensywne :3 Niestety stołówka spisywała się na dwóję, dlatego z wielkim uśmiechem i nowym zapałem wracam do swojej kochanej kuchni ;)

Po długiej przerwie od gotowania postanowiłam przygotować dziś coś mega przez duże 'M'... I wpadł mi w oko przepis na fondanty. Do tego upatrzyłam sobie placki bananowe <3 Miało być bosko, niestety bez przeszkód się nie obeszło - przy rozpuszczaniu czekolady tak się spieszyłam, że zbyt duży gaz pozbawił moją miskę dna XD Jak zwykle musiałam improwizować, straconą czekoladę zastąpiłam z braku laku Lindtą 'Dark Orange', więc deser był nieco pomarańczowy... Ale wyszło super :) Czekolada idealnie wypływała ze środka, tak jak to wiele razy widziałam w TV :3 Placuszki też niczego sobie... No, w końcu mogę to przyznać, jestem z siebie dumna ^^

Fondanty czekoladowe
Składniki na 2 porcje:
- 100 g gorzkiej czekolady
- 100 g masła + do posmarowania
- 2 jajka
- 2 żółtka
- 1/2 szklanki mąki
- 100 g cukru trzcinowego
- kakao do obsypania kokilki

Kokilki wysmarować warstwą masła, wstawić do zamrażarki, by stężało. Rozpuścić czekoladę z masłem na parze, ostudzić. Jajka i żółtka z cukrem utrzeć na puszysto, dodać mąkę, zmiksować. Stopniowo dodawać czekoladę, mieszając. Kokilki wysmarować 2 warstwą masła i dokładnie obsypać kakao, przelać do nich masę czekoladową. Wstawić do lodówki na co najmniej 20 min. Po wyjęciu wstawić do piekarnika, ustawić temp. 180 stopni. Piec 10 min. od momentu nagrzania się piekarnika, do uzyskania chrupkiej skórki. Wyjąć, odczekać minutę, delikatnie wyciągnąć z foremki. Podawać na ciepło.  
Smacznego!

Placki bananowe
Składniki na ok. 5 - 6 sporych placków:
- 1 duży banan
- 2 jajka
- 2 łyżki cukru trzcinowego
- 100 g mąki
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- szczypta soli

Banana zblendować z jajkami i cukrem, dodać resztę, zmiksować. Smażyć bez tłuszczu na rozgrzanej patelni. Smacznego!

FragOla <3

* 1. przepis bodajże od Jamiego Olivera, 2. - modyfikacja przepisu z blogu 'Wstawaj, śniadanie gotowe'


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz