środa, 16 lipca 2014

Risotto curry

Risotto curry

Risotto to, moim zdaniem, jedno z najlepszych i najprostszych dań kuchni włoskiej. Dla lubiących ryż z dodatkami to prawdziwa kopalnia pomysłów na dania - można przecież dodać niemal wszystko, od czekolady, po owoce morza. Ostatnio gościła tu wersja słodka, dzisiaj raczej wariant obiadowy.

Lubicie curry? Ja uwielbiam :3 Jestem zagorzałą fanką orientalnych przypraw i wielu dań nie wyobrażam sobie bez nich. Dlatego kiedy zobaczyłam gdzieś przepis na rosotto curry, od razu się ucieszyłam. Mina trochę mi zrzedła, kiedy zaczęłam go czytać, bo dodatki kompletnie nie trafiły w mój gust. Postanowiłam więc wymyślić własną wersję i tak właśnie powstał dzisiejszy obiad dla rodziny i znajomych ;)

Risotto curry
Składniki na 5 porcji:
- 2,5 szklanki ryżu (najlepiej arborio)
- 3 średnie cebule
- 2 pomidory
- 4/5 puszki kukurydzy
- 1 l bulionu drobiowego
- podwójna pierś z kurczaka
- curry, papryka słodka i ostra, gyros, sól
- opcjonalnie 2 łyżki parmezanu

Mięso pokroić w kostkę, przyprawić paprykami i gyrosem. Warzywa posiekać.  
Cebulę zeszklić, na patelnię dorzucić mięso, podsmażyć. Ugotować bulion. Ryż smażyć chwilę na łyżce masła. Dodać mięso z cebulą i zalać częścią bulionu, mieszać, czekać do wygotowania się go. Dodać kukurydzę i przyprawić sporą ilością curry. Bulion wlewać i wygotowywać aż do zużycia go, przed ostatnią partią dodać pomidora i jeszcze raz przyprawić curry. Po wchłonięciu całego bulionu przez ryż doprawić danie solą do smaku, dodać parmezan i wymieszać. Najlepiej smakuje na ciepło :) Smacznego!

FragOla <3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz