czwartek, 24 lipca 2014

Tortille na słodko

Słodkie tortille

Karmelizowanie jabłek ;)

Lubię dziwne połączenia. W moim codziennym jadłospisie są kanapki z mozzarellą i owocami, lubię też słodko - słone batoniki czy ciasta. Kiedy więc zobaczyłam przepis na te tortille, musiałam je wypróbować!

Przyznaję, że trochę mnie zemdliło od niezwykle słodkich jabłek z ketchupem - przy drugiej tortilli myślałam, że nie dam rady... Ale samo w sobie połączenie jest ciekawe i całkiem smaczne - najfajniejszy jest ten ciągnący się ser ^^ Jednak jedna tortilla zdecydowanie mi wystarcza, choć może to kwestia gustu, bo mojej siostrze bardzo smakowało ;) Poza tym, miałam wrażenie, że danie to wymyślono tylko po to, żeby sprawdzić umiejętność nieubrudzenia się jedzących - polecam jeść te tortille w piżamie, bo może być ciężko z ubraniami :3

Słodkie tortille
Składniki na 3 tortille:
- 1 - 1,5 jabłka
- 1/4 szklanki cukru
- 40 g masła
- ketchup
- 2 plastry sera
- 3 mini - tortille (ok. 18 cm średnicy)

W rondelku rozpuścić masło, wsypać cukier, mieszać 2 minuty. Wrzucić pokrojone w kostkę jabłka, smażyć parę minut, nie dopuszczając do rozpadnięcia się ich. Na połowie tortilli ułożyć jabłka, obsypać porwanym serem (ok. 2/3 plastra na tortillę) i polać ketchupem, zwinąć w rulon. Przygotować tak wszystkie tortille. Włożyć do piekarnika rozgrzanego do 200 stopni, podgrzewać kilka minut. Smacznego!

FragOla <3

1 komentarz: