wtorek, 29 lipca 2014

Risotto z pomidorami i bazylią

Risotto pomidorowe z bazylią

W te wakacje mamy w planach wybrać się rodziną do Toskanii. Już nie mogę doczekać się tego wspaniałego włoskiego klimatu - rano plaża, morze, popołudniu wycieczki po okolicznych atrakcjach, a wieczorem pyszna, prawdziwa pizza i spaghetti... Mmm, jestem w niebie ^^

Aby poczuć trochę klimat nadchodzącego wyjazdu, postanowiłam zrobić dziś risotto. To jedno z moich ulubionych dań - uwielbiam ryż, a kiedy można dorzucić do niego dowolne dodatki, jestem w swoim żywiole :D To danie powstało dzięki koleżance, która pożyczyła mi książkę Jamiego Olivera. Zazwyczaj jego przepisy są mocno wyszukane i ciężko znaleźć potrzebne do jego dań składniki w przystępnej cenie; znalazłam tam jednak świetny przepis na risotto z pomidorami. Zmodyfikowałam go trochę, aby odpowiadał mięsożercom w moim domu :D Od siebie dodałam też mozzarellę, ponieważ uwielbiam jej połączenie z pomidorem i bazylią. Wyszło fajnie, pysznie i lekko. Słodkie pomidorki dodały ryżowi wyrazu, bazylia świetnie podkreśliła smak, a mozzarella ciągnęła się cudownie... Nic tylko stawać do garów i zabierać się do pracy! ;3

Risotto pomidorowe z bazylią
Składniki dla ok. 5 osób:
- 2 szklanki ryżu
- 1 l bulionu drobiowego
- podwójna pierś z kurczaka
- 500 g pomidorków koktajlowych
- 3 ząbki czosnku (można dodać mniej - ja bardzo lubię i mam wytrzymałe podniebienie)
- 2 łyżeczki startego parmezanu
- łyżka masła
- ok. 100 g mozzarelli
- sól, pieprz, bazylia

Kurczaka pokroić w kostkę, przyprawić go solą i pieprzem, podsmażyć. Na patelnię wlać odrobinę oleju, podsmażyć ryż na małym ogniu. Wlewać bulion porcjami, za każdym razem czekając, aż się wygotuje i mieszając. Przed ostatnią porcją bulionu dodać kurczaka. W tym czasie pomidorki pokroić na ćwiartki. W garnku rozgrzać odrobinę oleju, podsmażyć czosnek pokrojony w drobne paseczki. Dodać pomidorki, obsypać sporą ilością bazylii, smażyć 3 minuty na średnim ogniu, aby nie rozleciały się, ale zmiękły. Gotowe risotto wykończyć łyżką masła i parmezanem. Wrzucić pomidorki, wymieszać, pozostawić pod przykryciem 2 minuty. Po tym czasie zetrzeć do risotto mozzarellę, wymieszać. Podawać ciepłe. Smacznego!

FragOla <3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz