środa, 30 lipca 2014

Kawowe pancakes


Pancakes kawowe podane z kremem Snickers, cukrem i bananami oraz masłem orzechowym; mleko z cynamonem, przyprawą korzenną, cukrem waniliowym i cukrem trzcinowym


Od kiedy zeszłą zimą koleżanka podesłała mi przepis na pancakesy, polubiłam je tak, że co jakiś czas nie wytrzymuję i muszę je zrobić. Tak było też i tego ranka. Umęczyłam się strasznie, poparzyłam, zajęło mi to godzinę... ale było warto :D

Po pierwsze, ostrzegam - nie jest to przepis dla ludzi o słabych nerwach :D Nie wiem, czy to kwestia ciasta, w którym było bardzo mało jajek i oleju (naprawdę mało, w trakcie smażenia musiałam dodać łyżkę), czy mojej zeskrobanej patelni, która dawno zasłużyła na emeryturę, ale placki przyklejają się tak okropnie, że musiałam wyczyniać akrobacje ze szpachelką, żeby w ogóle je przewrócić. Usmażenie 12 pancake'ów zajęło mi dobre 45 minut, jak nie więcej. Jeśli więc lubicie szybkie i niewymagające śniadania lub po prostu nie macie rano czasu na zabawę ze smażeniem, nie jest to przepis dla was.

Na szczęście wysiłek się opłacił - pancakesy był pyszne ;) Gdyby nie wyszły, straszliwie bym się wściekła, ale na szczęście wszystkim smakowały, zarówno same, jak i z dodatkami. Mimo smaku kawy bardzo słodkie, dla tych, którzy wolą ten napój gorzki, wręcz polecam zmniejszyć o połowę ilość cukru. Płatki owsiane, które w ostatniej chwili postanowiłam dodać, fajnie chrupią i tworzą złudzenie, że w plackach są orzechy. Naprawdę polecam, nie tylko kawoszom ;3

Oryginalny przepis tutaj: http://www.justmydelicious.com/2010/04/coffee-pancakes-pod-kawowo-czekoladowa.html

Kawowe pancakes
Składniki na 12 średnich placków:
- 2 szklanki mąki
- 2 garści płatków owsianych
- 1 jajko
- 450 ml mleka
- 1 szklanka cukru (można zmniejszyć do 3/4)
- 4 łyżki kawy rozpuszczalnej
- 1/2 łyżeczki sody
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 2 łyżki oleju

Mleko roztrzepać z jajkiem i kawą rozpuszczoną w 3 łyżkach wrzątku. Dodawać po szklance mąkę, dokładnie mieszać. Wsypać cukier, proszek, sodę i olej, dodać płatki, wymieszać. Patelnię wysmarować olejem, rozgrzać. Smażyć na średnim ogniu po ok. minutę z każdej strony, przewracać, kiedy zaczną pojawiać się pęcherzyki powietrza, a pancakes nieco urośnie. W razie przyklejania się ciasta dodać na patelnię oleju i pomagać sobie szpachelką przy przewracaniu. podawać z ulubionymi dodatkami - mi najbardziej smakują z kremem Snickers lub z cukrem i bananami; świetnie smakują również na sucho. Smacznego!

FragOla <3



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz