wtorek, 29 lipca 2014

Jajko w tostach

Jajko sadzone w tostach

Od kiedy przyszły wakacje, nareszcie mam czas na wymyślanie śniadań. W roku szkolnym codzienne pobudki o wpół do szóstej sprawiają, że moje poranne posiłki zawsze wyglądają tak samo - płatki z mlekiem lub kanapki robione przez mamę. Nie żebym nie lubiła płatków - mogłabym jeść tylko je - ale lubię sprawdzać nowe przepisy i teraz mam na to czas również po wstaniu z łóżka :3

Dzisiaj znowu jajka - może jestem monotonna, ale przypomnę znowu, że bardzo je lubię :D Jajko w tostach to propozycja dla fanów poczciwego jajka sadzonego. Danie jest ciekawe zarówno wizualnie - można robić różne kształty, poza tym całość cieszy oko - jak i smakowo - połączenie chrupiącego tosta z rozpływającym się żółtkiem to fajna atrakcja dla naszych kubków smakowych! No i nie trzeba wyciągać tostera, żeby zrobić oddzielnie kanapki, wszystko wrzucamy na patelnię razem i po kilku minutach możemy cieszyć się jejeczną ucztą ^^

Jajko w tostach
Składniki:
- 1 jajko
- 1 kromka pieczywa tostowego (mi najbardziej smakuje z pełnoziarnistym)
- sól, pieprz

Za pomocą foremki do ciastek wyciąć w kromce pieczywa dowolny kształt. Na patelni rozgrzać łyżkę masła, zmniejszyć ogień, wrzucić tosta. Jajko wbić do otworu w chlebie, przyprawić. Smażyć pod przykryciem kilka minut, do ścięcia się białka i uzyskania konsystencji jajka sadzonego. Smacznego!

FragOla <3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz