środa, 30 kwietnia 2014

Ryżowe eksperymenty

Risotto z kurczakiem i warzywami

Dadadadam, oto pierwsze przyrządzone przeze mnie risotto! Zawsze chciałam spróbować je zrobić i moje marzenie w końcu się spełniło ;) Lekkie i niewymagające, nic tylko brać się do roboty! Właściwie to danie można zrobić ze wszystkim, wystarczy ryż, trochę warzyw i przyprawy (a propos przypraw, kłóciłam się z mamą: dla niej danie było niesłone, dla mnie za bardzo; czy z moimi kubkami smakowymi jest coś nie tak?). Świetna propozycja na obiad, polecam :D

Risotto z kurczakiem i warzywami
Składniki na 4 porcje:
- ok. 400 g piersi z kurczaka
- 2 szklanki ryżu
- 3 - 4 szklanki bulionu
- 1 łyżka masła
- 2 duże cebule
- 3 papryki (najlepiej różnokolorowe)
- por
- kieliszek białego wina
- przyprawy: sól, pieprz, bazylia

Ugotować bulion. Kurczaka pokroić w kostkę, przyprawić do smaku. Usmażyć go na odrobinie oleju, przełożyć do oddzielnego naczynia. Na pozostałym tłuszczu przesmażyć posiekane warzywa, dusić je pod przykryciem kilka minut, by nieco zmiękły. Odłożyć razem z kurczakiem. Na patelni rozgrzać odrobinę oleju, smażyć przez chwilę ryż. Dolać wino. Gdy odparuje, stopniowo dodawać bulion, mieszając czekać, aż odparuje. Ryż powinien być miękki, ale nie rozgotowany; gdy będzie gotowy, dodać kurczaka, warzywa i masło, dokładnie wymieszać. Podawać na ciepło. Smacznego!

FragOla <3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz