wtorek, 15 kwietnia 2014

Muffinki brownie

Muffinki brownie z orzechami pecan, podane z lodami tiramisu
Wielkanoc klasowa coraz bliżej, trzeba się szykować na wielkie obżarstwo ;D Ponieważ nie lubię tradycyjnych babek i mazurków świątecznych, postanowiłam spróbować z czymś nie za pracochłonnym, a dla mnie smaczniejszym. Padło na muffinki :) 
Moje babeczki wyszły bardziej jak ciastka - ponakładałam za mało ciasta, a brownie przecież nie rośnie. Jednak mimo wszystkich braków są pyszne, mocno czekoladowe, ale nie zapychające, bo orzechy świetnie przełamują słodycz. Z lodami smakują przebosko ^^ Polecam wszystkim :3 
Przepis zaczerpnięty ze strony www.mojewypieki.com:
Składniki na ok. 15 muffinków:
- 300 g gorzkiej czekolady + 100 g dodatkowo, posiekane 
- 160 g masła
- 200 g cukru trzcinowego
- 2 łyżki kakao
- 4 jajka
- 2 łyżeczki aromatu waniliowego
- 1 i 1/3 szklanki mąki
- 1/2 szklanki posiekanych orzechów pekan

Połamane 300 g czekolady rozpuścić na małym ogniu z masłem i cukrem. Roztrzepać w misce jajka, dodać gładką masę czekoladową, dodać kakao, aromat, mąkę, wymieszać. Wmieszać pozostałą posiekaną czekoladę. Rozłożyć  
równo do foremek na muffinki, posypać orzechami. Uwaga! Ciasto, zwyczajem brownie, nie rośnie - należy nakładać duże porcje! Piec ok. 20 min. w temp. 185 stopni. Wyjmować z foremek po lekkim ostudzeniu. 
Smacznego!

FragOla <3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz