środa, 9 kwietnia 2014

Eksperymentalne tosty francuskie

Tosty francuskie z czekoladą i bananem, mleko czekoladowe, cukier, Nutella

Kolejny kuchenny eksperyment za mną. Znalazłam niedawno taki przepis, a ponieważ uwielbiam połączenie banana z czekoladą, postanowiłam wypróbować go jak najszybciej.

Tosty są bardzo smaczne - rozpuszczona podczas smażenia czekolada smakuje jak Nutella. Jednak trzeba uważać, bo masa jest bardzo słodka - dałam jej ze dwa razy za dużo i w efekcie zamiast zjeść z Nutellą, jak planowałam, zjadłam bez niczego :D Właściwie do tostów nie potrzeba żadnych dodatków, są pyszne same w sobie. Świetne na słodką kolację lub obfity podwieczorek :) Składniki w przepisie są podane raczej orientacyjnie - kto ile lubi, tyle włoży :D

Tosty francuskie z czekoladą i bananem
Składniki na 3 porcje:
- 1,5 dojrzałego banana
- 70 g czekolady mlecznej
- 6 kromek chleba tostowego
- 3 jajka
- 1 łyżka miodu
- 1 łyżeczka aromatu waniliowego
- cynamon
- kilka łyżek masła (ok. 2 na jedną porcję)

Posiekać czekoladę, wymieszać z rozgniecionym bananem. Chleb posmarować powstałą masą, złożyć ze sobą 2 kromki, docisnąć. Wymieszać w głębokiej misce jajka, wanilię, miód i szczyptę cynamonu. Dokładnie obtaczać tosty w jajku. Smażyć po jednym na maśle do zezłocenia się. Odsączyć na papierowym ręczniczku, podawać przekrojone na pół (ja nie przekroiłam, bo masa wypływała).
Smacznego :)

FragOla <3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz