niedziela, 15 marca 2015

Razowe penne z brokułami, sosem czosnkowym i kurczakiem

Razowe penne z sosem czosnkowym, brokułami i kurczakiem

Od tygodnia marzył mi się makaron razowy z jakimś dobrym sosem. Najpierw wymyśliłam pomidorowy, potem curry, a w końcu na jednym z blogów odnalazłam swój wyśniony obiad: penne z sosem czosnkowym i brokułami ^^ Dawno już nie jadłam niczego podobnego, szybko więc zabrałam się za przygotowywanie.

Potrawa ta jest banalnie prosta - można ją przygotować dosłownie w 20 min. bez większego wysiłku - a przy tym naprawdę bardzo dobra. Rzadko zdarza mi się dojadać resztki z patelni, a tym razem pożarłam połowę odstawionej dla taty porcji... Choć zapomniałam posolić makaronu (jak zwykle zresztą), wszystko świetnie się ze sobą komponowało: śmietana idealnie pasowała do brokułów, kurczak dodawał smaku, a razowe penne sprawiało, że danie było zdrowsze niż w klasycznej wersji. I co wy na to?

Makaron mogę polecić wszystkim wielbicielom makaronów i smacznej, wiosennej kuchni. Wbrew pozorom jest ono całkiem lekkie i możne je jeść ciągle - ja na przykład czuję, że wiele wiosennych popołudni spędzę w jego towarzystwie ;) Ach, i pamiętajcie o soleniu makaronu, to naprawdę ważna sprawa :D

Razowe penne z sosem czosnkowym, brokułami i kurczakiem
Składniki:
- 500 g piersi z kurczaka
- 500 g razowego penne
-  śmietany 18%
- 5 ząbków czosnku (lubię pikantne dania, a z taką ilością dla mnie było tej ostrości nawet za mało)
- 1 główka brokułu
- 2 garści orzechów włoskich
- sól, pieprz

Mięso pokroić w kostkę i przyprawić, przesmażyć na odrobinie oleju. Brokuła podzielić na małe części i ugotować w osolonej wodzie. Do śmietany zetrzeć czosnek, wymieszać i doprawić. Ustawić patelnię z mięsem na małym gazie, dodać śmietanę, brokuły, orzechy i ugotowany makaron. Doprawić, podgrzewać przez chwilę. Smacznego!

FragOla <3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz