niedziela, 15 marca 2015

Omlet czekoladowy

Omlet kakaowy z kremem czekoladowym

Na leniwe weekendowe śniadanie często przygotowuję sobie omleta. Dziś był to omlet czekoladowy - pyszny, słodki i sycący. Równie dobrze mogłabym go zjeść na obiad ;)

W oryginalnym przepisie omlet był podawany z kremem z białej czekolady, ja jednak pomyślałam, że z gorzką będzie smakował o wiele lepiej. Poza tym, białej czekolady nie lubię ;) Dlatego zastąpiłam ją wedlowską gorzką 70% i cieszę się niezmiernie, bo smak kremu był idealny ;) Sam omlet smakował mocno kakao, a pogłębiała to jeszcze gęsta masa w jego środku ;)

Takiego śniadania niejeden mógłby mi pozazdrościć ;) Jest na to jedna rada: łapcie patelnie i bierzcie się do smażenia omleta! Z pewnością pokochacie go tak jak ja, bo może mieć tylko jedną wadę: nie pojawia się na stole codziennie :3

Omlet czekoladowy
Składniki na 1 porcję:
- 2 jajka
- 2 łyżki cukru
- 2 łyżeczki kakao
- 3 łyżki kremówki 36%
- 50 g gorzkiej czekolady

Żółtka połączyć z cukrem i kakao, białka ubić na sztywno. Delikatnie połączyć ze sobą obie masy, smażyć na odrobinie masła, na małym ogniu, ok. 4 min. z jednej strony. Polecam przekładać za pomocą talerza: zsunąć na niego omleta, obrócić nad patelnią do góry nogami i smażyć dalej ;) Rozpuścić na parze gorzką czekoladę, dodać do niej kremówkę. Gotowym kremem czekoladowym wysmarować omleta i złożyć go na pół. Smacznego!

FragOla <3

2 komentarze:

  1. Robiłam już kilka razy omlety czekoladowe ale nigdy z dodatkiem takiego kremu. Muszę jednak kiedyś go zrobić bo bardzo spodobał mi się ten pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie zawiedziesz się, jest pyszny i naprawdę prosty do zrobienia ;)

    OdpowiedzUsuń