niedziela, 22 marca 2015

Quesadillas z mango, kurczakiem i camembertem

Quesadillas z kurczakiem, mango, camembertem, nerkowcami i pieprzem

Dawno nie jadłam quesadillas - wprawdzie planowałam wyjście do KFC na Quritto Quatro Formaggi, ale zanim zdążyłam się zebrać, potrawę tę wycofano ;) Dziś miałam humor dobry na gotowanie - od rana stworzyłam owsiankę i spersonalizowaną czekoladę, postanowiłam więc, że pójdę za ciosem i obiad też zrobię. I tak jakoś naszło mnie na te tortille... 

Tym razem postawiłam na coś nowego - zamiast tradycyjnych już dodatków (jak sos, papryka i kukurydza), połączyłam ze sobą nieco bardziej niecodzienne: mango, camemberta, kurczaka, nerkowce i pieprz. Nie byłam pewna smaku, ale cóż, bez ryzyka nie ma zabawy... Okazało się, że się opłaciło - mango świetnie komponowało się z wytrawnymi dodatkami, a pieprz doskonale podkreślał wszystkie smaki ;)

Pomyślałam jednak, że muszę wykombinować coś, by ser sklejał placki z obu stron, a górna tortilla była równie przypieczona co dolna. Następnym razem położę ser jako warstwę dolną i górną, a tortille spróbuję jakoś obrócić...

Wszystkim smakoszom kuchni meksykańskiej - choć w nieco innym wydaniu - bardzo polecam mój dzisiejszy eksperyment. Choć może się wydawać inaczej, ta feeria smaków podpasuje każdemu - co więc stoi na przeszkodzie, by spróbować?

Quesadillas z mango, kurczakiem i camembertem
Składniki na 8 ćwiartek:
- 4 tortille
- 300 g piersi z kurczaka
-  180 g camemberta
- 4 garści nerkowców
- 1 mango
- pieprz, sól

Mięso pokroić w kostkę, przyprawić i usmażyć. Mango i camemberta pokroić w plasterki. Na pojedynczą tortillę wyłożyć połowę mięsa, 2 garści orzechów i połowę mango. Obsypać warstwę z owocem pieprzem i na sam wierzch rozłożyć równomiernie camembert. Przykryć drugą tortillą i podgrzewać na małym ogniu pod przykryciem do rozpuszczenia się sera. Pokroić na ćwiartki, podawać ciepłe. W ten sam sposób przygotować drugą partię quesadillas. Smacznego!

FragOla <3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz