niedziela, 16 listopada 2014

Czekoladowy chlebek z okazji Dnia Chleba



Chlebek czekoladowy, jogurt pistacjowy z marcepanem w czekoladzie, gorąca czekolada z piankami



Zdrowe odżywianie? Nie dzisiaj! Z okazji dnia chleba wpadłam na pomysł upieczenia chleba czekoladowego. Brzmi niewiarygodnie? A jednak! Chociaż chlebek wyszedł nieco niewyrośnięty, smak ma świetny - puszysty, kakaowy, z rozpływającymi się kawałkami gorzkiej czekolady... Niebo w gębie ;) Świetnie smakuje z Nutellą czy masłem orzechowym, ja jednak najchętniej jem go na sucho, gdy jest jeszcze ciepły :D Miałam problem z jego konsystencją - ciasto z podstawowego przepisu wyszło tak mokre, że nie dało się go wyrabiać, dorzuciłam więc do niego chyba ze szklankę mąki. Wyszło smacznie, polecam!

Dodatkiem do chleba był jogurt pistacjowy z marcepanem w czekoladzie i gorąca czekolada z piankami, o której więcej możecie przeczytać w poprzednim poście :D Jeśli chodzi o jogurt, wzięłam go za Mixa (niestety, to był Muller), więc spodziewałam się czegoś pysznego; otrzymałam nijaki, przesłodzony serek. Pistacji nie czuć było wcale, marcepan też nie był szczególny. Na szczęście reszta posiłku spełniła moje oczekiwania ;)

Chleb czekoladowy
Składniki:
- 225 g mąki
- 1 łyżka kakao
- 2, 5 łyżki masła
- 1/2 szklanki mleka
- 1,5 łyżeczki drożdży instant
- 1/2 łyżeczki soli
- 1 jajko
- 100 g czekolady
- 55 g cukru

Wymieszać mąkę, kakao, sól i masło. Dodać drożdże i cukier. Wlać mleko, wbić jajko, wyrobić. Jeśli ciasto jest zbyt suche, dodać trochę mąki. Wrobić do ciasta posiekaną czekoladę. Keksówkę 20x10 cm wysmarować masłem i obsypać bułką tartą, wyłożyć ją ciastem. Przykryć, odstawić na 2 - 3 godziny w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Piec w 200 stopniach ok. 25 minut. Smacznego!

FragOla <3

Przepis pochodzi z Moich Wypieków.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz