niedziela, 30 listopada 2014

Quesadilla z jajecznicą


Quesadilla z jajecznicą i serem


Miałam ambitne plany na niedzielę - wstać wcześnie, zjeść pyszne śniadanie, poczytać książkę, wyciągnąć notatki i nauczyć się porządnie historii literatury antycznej. Niestety, obudziłam się prawie o jedenastej, później trzeba było jechać do sklepu... I tak z całego dnia zrobiło się kilka godzin :( Na szczęście chociaż jedno zamierzenie zdołałam zrealizować - zrobiłam sobie porządne niedzielne śniadanie!

Quesadilla to jedno z moivh ulubionych dań kuchni meksykańskiej. Można ją zrobić w wielu wersjach, w tym również w wersji typowo śniadaniowej - z jajecznicą. Wspominałam już, że przekonuję się do jajek w tej postaci i jakoś mi nie idzie? Cóż, ta quesadilla prawie mnie przekonała ;)

Połączenie smażonych jajek, tortilli, kukurydzy, cebuli i sera to połączenie smaczne i sycące. Rozgrzewa od środka, nadaje się więc zwłaszcza na mroźne dni :D Polecam gorąco - każda rodzina z chęcią powita na swoim stole taką alternatywę dla tradycyjnego niedzielnego śniadania :3

Quesadilla z jajecznicą
Składniki dla 2 osób:
- 2 małe tortille (ok. 20 cm średnicy)
- 1 mała cebula
- 3 łyżki kukurydzy
- 2 plastry sera żółtego
- 4 jajka
- sól, pieprz kajeński, oregano

Cebulę pokroić w kostkę, przesmażyć wraz z kukurydzą na maśle. Wbić jajka, przyprawić i usmażyć jajecznicę. Tortillę obsypać kawałkami porwanego plastra sera, wyłożyć na nią jajecznicę, przykryć drugim porwanym plastrem sera i ułożyć na wierzch drugą tortillę. Podgrzewać na małym ogniu kilka minut z każdej strony (przekładać za pomocą dużej, płaskiej łyżki), pod przykryciem. Gdy ser się rozpuści, a tortilla zarumieni, pokroić na 4 części. Podawać ciepłe. Smacznego!

FragOla <3

2 komentarze:

  1. Często robię ją w wersji kurczak + dodatki, zainspirowałaś mnie swoim pomysłem. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nieraz przygotowywałam je na obiad, taka śniadaniowa wersja to przyjemna odmiana ;)

      Usuń