czwartek, 27 listopada 2014

Pancakes z masłem orzechowym


Pancakes z masłem orzechowym podane z masłem orzechowym i bananem, Nutellą oraz Hershey's syrupem i ciastkami amaretti; mleko z cytryną, cukrem waniliowym i przyprawą do potraw z dyni



Dawno, oj dawno nie robiłam pankejków. Zdążyłam się już za nimi stęsknić... Dlatego gdy naszła mnie ochota na coś słodkiego, szybko chwyciłam cudną, nową patelnię, do której nic się nie przykleja i wzięłam się za robienie amerykańskich naleśników ;)

Wersja pankejków z masłem orzechowym bardzo zasmakowała zarówno mi, jak i mojej siostrze oraz mamie. Są mocno orzechowe, ale jednocześnie słodkie i naprawdę puszyste. Choć szybko przypalały się i nie mogłam im pozwolić do końca urosnąć, wyszły naprawdę grube :3 Ciasto jest bardzo gęste i nieco ciężko się je rozlewa ma patelni - pankejki trzeba smażyć dość małe.

Polecam wszystkim wielbicielom tego amerykańskiego przysmaku i masła orzechowego :) To naprawdę fajne połączenie smaków; teraz czas na pancakes z Nutellą!

Pancakes z masłem orzechowym
Składniki na ok. 10 - 11 pankejków:
- 1 szklanka mąki
- 1 szklanka mleka
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1/2 łyżeczki soli
- 1/2 słoika masła orzechowego (najlepiej crunchy)
- 3 łyżki cukru trzcinowego
- 1 jajko
- 2 łyżeczki oleju

Połączyć masło, mleko, jajko, olej i cukier.  
Wymieszać suche składniki, stopniowo wmiksować do nich składniki mokre. Rozgrzać teflonową patelnię, wlewać po 3/4 chochli ciasta i smażyć pankejki na małym ogniu. Przewrać, gdy na placku pojawią się pęcherzyki powietrza (ewentualnie wcześniej, jeśli się przypalają). Smacznego!

FragOla <3

2 komentarze:

  1. Jak dla mnie wygląda to wyśmienici :D Chociaż akurat najczęsciej na panecakes chodzę do: http://www.roadamerican.pl/pl/pancakes/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojej, zapragnęłam właśnie się przeprowadzić ;) Muszę kiedyś odwiedzić ten lokak, wydaje się być świetny ^^

    OdpowiedzUsuń