środa, 22 października 2014

Ryż na mleku - tiramisu

Ryż na mleku - tiramisu, mleko czekoladowe

Dawno już nie jadłam swojego ukochanego ryżu na mleku. Dzisiaj przygotowałam go w wersji tiramisu, choć dla mnie smakował bardziej jak karmelowo - czekoladowy ;)

Danie jest bardzo czasochłonne, choć 20 minut mieszania ryżu może być bardzo relaksujące; poza tym, można wykorzystać ten czas, ucząc się słówek, jak ja ;3 Oprócz tego trzeba liczyć się z koniecznością zrobienia karmelu, co jest rzeczą wyjątkowo okropną i nieprzyjemną... Na szczęście poza tym wszystko jest proste i bezproblemowe :)

Co do smaku, łatwo się zasłodzić; karmel robi swoje, a i rozpuszczająca się czekolada do gorzkich nie należy. Trzeba lubić tego typu desery, bo inaczej raczej wam nie zasmakuje :( Ja lubię i ryż w tym stylu to jedna z moich ulubionych kolacji :3 Polecam!

Ryż na mleku tiramisu
Składniki na 2 porcje:
- 4/5 szklanki ryżu
- 3 szklanki mleka
- 1 łyżeczka cukru waniliowego
- 1/2 szklanki + 50 g cukru
- 1 łyżka masła
- 1 łyżka śmietany
- 50 ml kawy
- 60 g czekolady mlecznej

Ryż postawić na małym ogniu, dodać cukier waniliowy i 50 g cukru białego, zalać 1/2 szklanki mleka, wymieszać. Gdy mleko się wygotuje, dodawać po 1/2 szklanki mleka, mieszać co jakiś czas. W tym czasie cukier i 2 łyżeczki wody postawić na średnim ogniu, ugotować karmel. Dodać do niego kawę i śmietanę, jeśli karmel zastygnie, podgrzać jeszcze raz. Odstawić na kilka minut. Gotowy ryż przełożyć do miseczek, wymieszać z karmelową kawą i obsypać drobno posiekaną czekoladą. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz