środa, 22 października 2014

Mango na obiad

Kurczak z mango i sosem słodko - kwaśnym, koktajl truskawkowo - kawowy

Uwielbiam oryginalne potrawy, a połączenie tropikalnych owoców z kurczakiem to mój faworyt. Na obiad zrobiłam dzisiaj wyśmienite azjatyckie danie, słodko - kwaśno - ostre, proste, szybkie... ideał :D  Sos sojowy sprawia, że całość ma charakterystyczny, niepowtarzalny smak, za który dałabym się pokroić. Mango dopełnia kurczaka idealnie, wszystko jest świetnie doprawione... Czy już mówiłam, że wypełnienie mojego talerza było dziś doskonałe? ;)

Na deser podałam koktajl truskawkowo - kawowy. Znalazłam gdzieś pomysł na kawowy lód, ale wyszedł tak mocny, że nie byłam w stanie utrzymać go w ustach... Cóż, nie można mieć wszystkiego :)

Kurczak z mango w sosie słodko - kwaśnym
Składniki na 4 porcje:
- podwójna pierś z kurczaka
- 2 mango
- 1 papryka
- 1 spora cebula
- 1/2 pora
- 2 ząbki czosnku
- szczypta imbiru
- 2 łyżki octu balsamico
- 4 łyżki sosu sojowego
- 1 łyżeczka chilli
- sok z 1/2 cytryny
- 3 łyżeczki miodu

Mięso i warzywa pokroić w kostkę, usmażyć kurczaka (przyprawionego solą i pieprzem) z imbirem i startym czosnkiem. Dodać paprykę i pora, smażyć 2 minuty, dorzucić cebulę i mango. Wymieszać składniki sosu (ocet, sos sojowy, sok z cytryny, miód, chilli), dolać na patelnię. Potrawę dusić jeszcze 3 minuty. Smacznego!

FragOla <3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz