środa, 1 października 2014

Greksykańska sałatka

Sałatka z kurczakiem, warzywami, pikantnym sosem i grzankami z tortilli, pumpernikiel

Po wielkim słoju kremu Ferrero Rocher, ulatniającym się z lodówki nie wiadomo jakim sposobem i w zabójczym tempie, przyszła mi ochota na coś lekkiego :) Przy okazji wizyty w księgarni zajrzałam do książki kucharskiej i znalazłam świetny przepis, który od razu zapisałam :D

Oto sałatka w stylu greckim, zdrowa i sycąca jednocześnie :3 Jest prosta w wykonaniu, składników też nie trzeba wielu; ja urozmaiciłam ją trochę różnokolorowymi pomidorkami ;) Najciekawszym elementem są grzanki z tortilli, nadają chrupkości i charakteru całości :3 Oczywiście pyszny jest też kurczak (w oryginalnym przepisie szynka wędzona) i pikantny sos!

Taka kolacja to fajny odpoczynek od tradycyjnych kanapek lub, w moim wypadku, słodkich jogurtów. Poza tym, kto nie lubi sałatek? ;)

Sałatka grecko - meksykańska
Składniki:
- 10 pomidorków koktajlowych (u mnie czerwone, żółte i fioletowe)
- 40 g sera typu feta
- 1/2 piersi z kurczaka
- 1 sałata
- 1 papryka
- 1 tortilla
- 1 łyżka jogurtu naturalnego
- 2 łyżki pikantnej salsy pomidorowej
- papryka ostra

Kurczaka pokroić w cienkie paski, przyprawić ostrą papryką i przesmażyć. Tortillę porwać na kawałki, wrzucić na rozgrzaną patelnię, obsmażyć, przerzucając co jakiś czas na drugą stronę. Gdy grzanki będą chrupkie i brązowe, zdjąć je z gazu i odłożyć. Porwać sałatę, ułożyć ją w misce. Pomidorki pokroić w ósemki, paprykę - w paski. Warzywa ułożyć na sałacie, dodać mięso, przemieszać, pokruszyć na wierzch fetę. Jogurt wymieszać z salsą, polać sosem sałatkę. Na wierzchu ułożyć grzanki. Smacznego!

FragOla <3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz