niedziela, 5 października 2014

Meksykańskie śniadanie

Jajecznica po meksykańsku, podpłomyki z chilli

W ramach przełamywania własnych niechęci, na talerzu z rana moja znienawidzona potrawa - jajecznica. 

Aby polubić tę królową polskich śniadań musiałam poszukać zdecydowanie nietradycyjnej wersji - z warzywami i przyprawami, w meksykańskim stylu. Przyznaję, że była całkiem smaczna, zdecydowanie lepsza niż zwyczajna, ale do smażonej papki jajecznej nadal nic mnie nie przekonuje :(

W towarzystwie jajecznicy, żeby było już całkiem inaczej, zamiast chleba wystąpiły podpłomyki z chilli. Pikantne chlebko - pity bardzo smakowały zarówno mi, jak i innym domownikom, będą więc na pewno częstym gościem w moim domu :)

Dzisiejsze meksykańskie śniadanie skutecznie pobudziło mnie do życia, wbiło się w tradycję niedzielnego jedzenia jajek w zupełnie nietradycyjny sposób i, niestety, wciąż nie przekonało mnie do jajecznicy :( Jeśli jednak lubicie tę potrawę i chcecie zjeść ją w innym wydaniu, to przepis dla was ;) Podpłomyki polecam szczególnie!

Jajecznica po meksykańsku
Składniki dla 2 - 3 osób:
- 4 jajka
- 1 łyżka masła
- 1 pomidor
- 1 cebula
- sól, pieprz, chilli, zioła prowansalskie

Na patelni rozpuścić masło, podsmażyć na nim posiekane warzywa z chilli (nie żałujcie, ma być ostro :D). Wbić jajka, dodać resztę przypraw, smażyć do odpowiadającego wam stopnia ścięcia się jajka. Smacznego!

Podpłomyki z chilli
Składniki na 8 sztuk:
- 400 g mąki
- 350 g jogurtu naturalnego
- 2 szczypty soli
- 3 suszone papryczki chilli

Mąkę i sól wymieszać, powoli wlewając jogurt, zagniatać ciasto. Gdy nie będzie się już lepić, podzielić na osiem części, każdą część zagnieść i rozwałkować na placek (w razie czego podsypać mąką). Pokroić chilli w cienkie paski, wciskać je w placki. Smażyć z obu stron na rozgrzanej, suchej patelni, do zarumienienia się ciasta. Smacznego!

FragOla <3

Przepis na podpłomyki pochodzi z bloga Burczy mi w brzuchu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz