sobota, 4 października 2014

Foodfiction #5: "Ratatuj" - Omlet z warzywami Remy'ego


"Ratatuj" - Omlet ze smażonym szczypiorkiem i rzodkiewką



Mało miałam czasu na dzisiejsze Foodfiction, zrobiłam więc coś prostego i niewyszukanego, a także - nie oszukujmy się - do czego wszystkie składniki miałam pod ręką ;) Na talerzu śniadaniowym wylądował dziś francuski omlet z bajki Ratatuj.

Kto z nas nie chciałby gotować jak szczurek Remy? Omlet w jego wykonaniu był na pewno o wiele lepszy, mój jednak do złych też nie należał :) We francuskiej kuchni omlet jest jednym z dań królujących, mogę więc nazywać się tej kuchni wielbicielką, bo bardzo lubię smażone jajka (z wyjątkiem jajecznicy). Śniadanie to było smaczne, sycące i jajeczne, z chrupiącymi warzywami i porcją dobrego humoru na cały dzień w gratisie ;3

I kto mi teraz powie, że gryzonie nie umieją gotować?

Omlet z warzywami
Składniki na 2 porcje:
- 4 jajka
- 1 łyżka mleka
- szczypta sody
- sól, pieprz, bazylia
- dowolne warzywa (u mnie szczypiorek i rzodkiewki)

Warzywa pokroić w kostkę i przesmażyć na maśle. Jajka roztrzepać z sodą, mlekiem i przyprawami. Rozpuścić łyżkę masła, wylać pół ciasta na patelnię, smażyć na małym ogniu pod przykryciem do ścięcia się jajka. Wyłożyć na omlet warzywa, złożyć go na pół, ostrożnie zdjąć z patelni. W ten sam sposób przygotować drugi omlet. Smacznego!

FragOla <3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz