poniedziałek, 16 czerwca 2014

Suflet truskawkowy

Suflet truskawkowy podany z musem truskawkowym, truskawką i ciastkiem amaretti; mleko truskawkowe

Ostatnio mam wielką ochotę na suflety. Nie mam pojęcia, skąd mi się to bierze, ale wciąż poszukuję nowych przepisów i planuję ich wypróbowywanie. Po ostatnim, mocno czekoladowym wariancie przyszła pora na coś lekkiego i owocowego - w sam raz na ciepłe dni, gdy nie chce nam się jeść czekolady, a wszędzie dokoła pyszne truskawki.

Przyznaję, że suflet truskawkowy mnie zaskoczył - był naprawdę owocowy i bardzo delikatny, wręcz rozpływał się w ustach. W piekarniku urósł ogromnie, niestety zanim zdążyłam zrobić zdjęcie, nieco opadł. Smak jednak pozostał i jestem z niego naprawdę zadowolona :3
Polecam wszystkim wielbicielom sufletów i truskawek :)

Suflet truskawkowy
Składniki na 3 kokilki:
- 1 szklanka zblendowanych truskawek
- 3 białka
- 1,5 łyżeczki cukru + do obsypania kokilek
- 1/2 łyżeczki cukru waniliowego

Truskawki zblendować, połączyć z cukrami. Ubić na sztywno białka, delikatnie wmieszać je do owoców. Kokilki wysmarować masłem i obsypać cukrem, wypełnić po brzegi ciastem. Piec ok. 15 min. w temp. 200 stopni.
Smacznego!

FragOla <3





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz