wtorek, 3 czerwca 2014

Pleśniak


Pleśniak


Nasze ciasto rodzinne, którego nauczyła mnie moja mama :3 Nie jest skomplikowane, a smaczne, lekkie i owocowe; przyda się w towarzystwie zapychających czekoladowych ciast. Kwaśny dżem porzeczkowy przełamuje słodycz, a piana z białek jest idealna ^^

Przy pieczeniu miałam małą przygodę - nie doczytałam przepisu i zamiast 4 żółtek do ciasta dałam 4 jajka :0 Nie dość, że musiałam piec 2 razy dłużej, bo było za mokre, to jeszcze leciałam do sklepu po dodatkowe jajka na pianę :D Dobra rada cioci FragOli: ZAWSZE dokładnie czytajcie przepis :>

Pleśniak
Składniki: 
- 500 g mąki
- proszek do pieczenia (w przepisie nie ma ile, ja zawsze daje koło 2 łyżeczek)
- 4 jajka
- cukier waniliowy (cały)
- 1 margaryna
- 2 łyżki kakao
- 1 duży słoik dżemu z czarnej porzeczki
- 3/4 szklanki cukru
- 1 łyżka mąki ziemniaczanej

Z mąki, proszki, cukru waniliowego, żółtek i margaryny wyrobić ciasto. Podzielić je na 3 części, jedną zagnieść z kakao. Jedną z jasnych części wyłożyć dno blachy i włożyć na 30 min. do lodówki, pozostałe 2 kule ciasta wsadzić do zamrażarki. Po wyjęciu spodu wyłożyć na niego dżem, rozprowadzić, zetrzeć na to ciemne ciasto. Ubić pianę z białek, cukru i mąki ziemniaczanej, wylać na pleśniaka. Na wierzch zetrzeć jasną kulę ciasta. Piec ok. 35 min. w temp. 180 stopni. Smacznego!

FragOla <3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz