czwartek, 28 maja 2015

Risotto z masłem orzechowym


Risotto z masłem orzechowym i orzeszkami ziemnymi, woda z cytryną


Gdyby szukać moich podobieństw do Brada Pitta, trzeba by się długo zastanawiać. Nie jestem atrakcyjnym blondynem, aktorem ani bogatym celebrytą. Pozostaje więc tylko pójść szlakiem roli filmowych. Troja? Nie w tym życiu. Mr&Mrs Smith? Niee, strzelanie raczej nie jest dla mnie. Joe Black? Hmm, tu mogłabym się zatrzymać - wprawdzie nie jestem Śmiercią, łączy mnie jednak z Joe pewne podobieństwo - oboje uwielbiamy masło orzechowe.

Cały ten długi i dziwaczny wstęp był po to, żeby przedstawić wam moją dzisiejszą kolację. Oto risotto, risotto nie wytrawne, ale na słodko! Już parę razy robiłam coś podobnego, tym razem było równie ciekawie, bo danie - jak pewnie się domyśliliście po wstępie - zawierało duuużo masła orzechowego ;)

Ryż gotowałam bardziej jak owsiankę niż risotto, jednak niczego mu to nie ujęło - był kremowy, miękki, ale delikatnie al dente, a z masłem orzechowym smakował wprost wybitnie. Dodałam do niego jeszcze orzeszki ziemne, co dodatkowo podkreśliło cały smak.

Cóż, Brad Pitt i ja chyba jednak jesteśmy bratnimi duszami. Joe Black w każdym razie z pewnością za takie risotto zostałby dla mnie na ziemi - co tam obowiązki, co tam Susan, masło orzechowe to podstawa! 

Risotto z masłem orzechowym
Składniki na 2 porcje:
- 1 szklanka ryżu
- 2 łyżeczki masła
- 2 szklanki mleka
- 4 łyżki masła orzechowego
- 4 łyżeczki miodu
- 100 g orzechów ziemnych niesolonych

W garnku na małym ogniu rozpuścić masło, smażyć przez chwilę ryż. Dodać mleko i masło orzechowe, wymieszać dokładnie i gotować 15 - 20 min. do czasu, aż mleko wygotuje się, a ryż będzie aksamitny i miękki. Dodać miód i orzechy, wymieszać. Podawać od razu. Smacznego!

FragOla <3


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz