czwartek, 11 września 2014

Spaghetti czekoladowe z musem mascarpone i truskawkami


Makaron czekoladowy z musem z mascarpone i sosem truskawkowym, mleko o smaku czekoladowo - bananowym


Lody oreo, beza z migdałem, orzech laskowy i orzech z czekoladą, bita śmietana z sosem tiramisu

Kolejny pomysł pochodzący z Włoch - czekoladowe spaghetti! Miało być słodko i makaronowo i tak było, więc kolację uważam za udaną ;)

Danie jest potwornie zapychające i ciężko je zjeść w całości, ale smak zdecydowanie zadowala. Jest proste w przygotowaniu, choć miałam problem z nierozmrożonymi truskawkami - ach, ta moja świetna pamięć ^^ Całość nie zasładza dzięki czekoladzie deserowej, a mus z mascarpone i truskawki komponują się z resztą podręcznikowo. Mam jeszcze chętkę na wersję z chilli, ale to już za jakiś czas ^^

Niestety rozpoczął się rok szkolny, co oznacza dużo więcej nauki i zdecydowanie mniej czasu na gotowanie ;( Posty mogą więc pojawiać się rzadziej, postaram się jednak nie zapominać o swojej żółtej kuchni :3 Na osłodę piękne zdjęcie deseru z Fragoli!

Czekoladowe spaghetti z musem z mascarpone i truskawkami
Składniki na 2 porcje*:
- 2 porcje dowolnego makaronu (u mnie świderki)
- 100 g czekolady deserowej
- 1/2 szklanki mleka
- 3 jajka (1 białko + 3 żółtka)
- 250 g mascarpone
- 90 g cukru
- 2 łyżki Irish Creamu/Baileysa/Amaretto
- garść truskawek

Przygotować mus: 1 białko ubić na sztywno. 3 żółtka zmiksować na puszysto z cukrem, wmiksować mascarpone i likier. Dodać pianę z białka, delikatnie wymieszać. Wstawić na ok. godzinę do lodówki. Makaron ugotować al dente, czekoladę rozpuścić w rondelku z mlekiem. Wymieszać z nią makaron, przełożyć go do miseczki. Na wierzch wyłożyć mus, oblać zblendowanymi truskawkami. Smacznego!

FragOla <3

*Z podanej ilości składników musu wyjdzie trochę za dużo, ale ciężko było mi dokładnie zmniejszyć liczbę jajek, więc podaję z lekkim zapasem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz